Marktweg verovert titel Mooiste Oranjestraat van Nederland

Haagsche buurtgenoten winnen BBQ en optreden John de Bever

De oranjekoorts is flink opgelopen aan de Marktweg in Den Haag. Met man en macht hebben buurtgenoten de straat de afgelopen weken volledig in oranjesferen gebracht. Met succes, want de Marktweg heeft de felbegeerde titel ‘Mooiste Oranjestraat van Nederland’ gewonnen.

Ze zijn maar wat trots op hun straat, de bewoners van de Marktweg in Den Haag. Met een bomvol sportprogramma kan de oranjezomer er niet meer stuk. Van vlaggen en spandoeken tot volledig oranje gekleurde gevels, werkelijk alles is er uit de kast getrokken. Daarmee gaf de straat gehoor aan de oproep van projectbouwmarkt HORNBACH om álles oranje te maken. Maarten Post, Hoofd Marketing & Communicatie HORNBACH Nederland, laat weten: “Om Nederland oranje te krijgen, heb je wel wat meer nodig dan elf man, daarom zijn we in samenwerking met Talpa Network en ESPN de campagne Maak alles Oranje gestart. Want oranje versterkt ons gevoel van saamhorigheid. Iets dat juist in deze tijd van ongekende waarde is. Aan de Marktweg zit het met die saamhorigheid wel goed. De buurtbewoners hebben samen alles op alles gezet om de straat op unieke wijze oranje te maken. Ze zijn dan ook terecht winnaar van de titel Mooiste Oranjestraat van Nederland.”

BBQ en optreden John de Bever
Onlangs beoordeelde de jury de Marktstraat op het oranjegehalte én originaliteit. Want de titel ‘Mooiste Oranjestraat van Nederland’ krijg je niet zomaar. In de mooiste straat voel je de oranjekoorts ter plekke oplopen. De passie en creativiteit spatten er vanaf en je kunt het zweet waar men zich ingewerkt heeft bijna ruiken; hier zijn spijkers met koppen geslagen. Tijdens de Veronica Inside Ochtendshow werd de Marktstraat vanochtend tot winnaar gekroond. Bewoners kunnen zich nu opmaken voor de hoofdprijs van de wedstrijd: een compleet verzorgde, coronaproof buurtbarbecue en een optreden van John de Bever.

HORNBACH is een onafhankelijke, internationale keten van projectbouwmarkten met tuincentra. Het Duitse familiebedrijf heeft een historie van ruim 140 jaar en meer dan 21.000 medewerkers. HORNBACH is sinds 1997 actief in Nederland en heeft inmiddels vijftien vestigingen in ons land. In 2020 hebben consumenten HORNBACH voor de vijftiende keer uitgeroepen tot Beste Bouwmarkt van Nederland. Ook nam HORNBACH dit jaar voor de derde keer op rij de Webshop Award Bouwmarkten in ontvangst. Tevens is HORNBACH bij onafhankelijk onderzoek (waarderingsrapport DIY) van GfK al vier keer op rij uit de bus gekomen als best gewaardeerde bouwmarkt. De basis voor de succesvolle HORNBACH-formule zijn de vijf kernwaarden: laagsteprijsgarantie, deskundig advies, competente service, een enorm assortiment (van 120.000 artikelen) en grote voorraden (bij 50.000 artikelen).

Instagram has returned invalid data.