Mast bouwmarkt prijkt weer langs Blaloweg

Herplaatsing reclamemast HORNBACH geslaagd

Op het parkeerterrein van HORNBACH Zwolle prijkt de veertig meter hoge reclamemast. De herplaatsing van de nieuwe mast langs de Blaloweg is in twee etappes uitgevoerd. Dinsdag is de nieuwe zuil geïnstalleerd. Gisteravond is de reclamekrans hier bovenop getakeld.

Eind 2017 werd de eerder geplaatste reclamemast uit voorzorg verwijderd omdat deze mast niet volledig voldeed aan de kwaliteitseisen. “We wilden het zekere voor het onzekere nemen”, zegt Tonnie Balkema, vestigingsmanager van Hornbach Zwolle. “Daarna hebben we uitvoerig onderzoek laten doen en een nieuwe fabrikant ingeschakeld. De nieuwe mast is sterk verbeterd en voldoet volledig aan onze strenge kwaliteitseisen en die van de gemeente.”

Herplaatsing in twee etappes
Het reclameobject weegt vele tonnen. Het was dan ook passen en meten om de imposante kraan voor de installatie van de mast op de juiste plek te zetten. De plaatsing trok veel bekijks. Tonnie Balkema vervolgt: “Door de herplaatsing in twee etappes te plannen, hebben we hinder voor omwonenden, het verkeer en bezoekers zo veel mogelijk beperkt. We zijn trots dat de mast er weer staat.”

Ilse Mijnders
HORNBACH is een onafhankelijke, internationale keten van projectbouwmarkten met tuincentra. Het Duitse familiebedrijf heeft een historie van ruim 140 jaar en meer dan 19.000 medewerkers. HORNBACH is sinds 1997 actief in Nederland en heeft inmiddels veertien vestigingen in ons land. HORNBACH won in 2018 voor de dertiende keer de Retail Jaarprijs, in de categorie ‘Beste Bouwmarkt van Nederland’, en nam dit jaar ook de Webshop Award Bouwmarkten in ontvangst. Tevens is HORNBACH bij onafhankelijk onderzoek (waarderingsrapport DIY) van GfK al vier keer op rij uit de bus gekomen als best gewaardeerde bouwmarkt. De basis voor de succesvolle HORNBACH-formule zijn de vijf kernwaarden: laagsteprijsgarantie, deskundig advies, competente service, een enorm assortiment (van 120.000 artikelen) en grote voorraden (bij 50.000 artikelen).