wesleyampcharles-goudenpaasei

Mijn hart ging sneller kloppen

Vinder gouden paasei Hornbach 3.000 euro rijker

Na een intensieve speuractie bij Hornbach heeft Wesley Barto (28) dit weekend hét gouden paasei gevonden. De Rotterdammer won dankzij deze vondst een Hornbach-cadeaukaart van 3.000 euro, die hij ontving uit handen van vestigingsmanager Charles van Geenen.

De jacht op dit gouden paasei werd op Witte Donderdag geopend en eindigde op zaterdagochtend, toen Wesley Barto na drie dagen zoeken het felbegeerde ei van slechts zes centimeter tussen de schappen aantrof. “Mijn hart ging sneller kloppen toen ik achter de gatenboren een touwtje zag met iets gouds eraan. Ik vertel het nu luchtig, maar ik wist niet hoe ik het had. Zo mooi! Echt een beloning voor het doorzetten. De aanhouder wint.”

Moed eigenlijk opgegeven

Wesley ging elke dag vroeg uit de veren, samen met zijn hond Broxs, om bij het openen van de winkeldeuren meteen naar binnen te kunnen. “Ik moest er echt op tijd bij zijn, met al die andere gelukszoekers om me heen. Ik begon bij de dierenafdeling en ben de paden een voor een afgegaan. Dan kom je er wel achter hoe groot deze bouwmarkt is en hoeveel 50.000 artikelen bij elkaar zijn. En iedereen in de winkel kende Broxs op een gegeven moment ook bij naam.” Een paar keer dacht hij aan opgeven, maar hij kon de verleiding toch niet weerstaan om door te zoeken. Maar na twee dagen wist ik het echt niet meer, ik had de moed eigenlijk opgegeven.”

De voldoening van een afgerond project

Zijn vriendin stimuleerde hem om zaterdag toch nog verder te zoeken, het ging tenslotte toch om een mooie kluif. Ze beloofde zelfs om op Tweede Paasdag, de laatste actiedag, mee te zoeken als het vandaag weer niet lukte. “Dat was gelukkig voor haar niet nodig”, vertelt Wesley, die tegen het einde van de middag langs de gereedschappen struinde en daar zelfs de palen controleerde. “Tot dat ik bij de gatenboren uitkwam. En toen zag ik dat touwtje hangen, man, dat gevoel …” ’s Avonds drong het pas echt door dat hij de winnaar was. “Dat was zo’n lekker gevoel. De voldoening van een afgerond project. Waar we die cadeaukaart aan gaan besteden? Om te beginnen met een lekkere tuinset en een mooi aquarium. En dan houden we nog wel een aardig tegoed over, want het viel me op dat de prijzen bij Hornbach erg meevallen. We gaan dus zeker iets moois vinden, de winkel kent voor mij tenslotte geen geheimen meer!”

Wesley Barto, vinder Gouden Paasei Hornbach

vanhulzen•gummo•kicks
Tom Lebrechthausen
Telefoon:071 - 560 20 60 / 06 - 5430 5163
E-mail:hornbach@vhgk.nl
Het van oorsprong Duitse familiebedrijf is in 1877 opgericht en sindsdien uitgegroeid tot een onafhankelijke, internationale keten van projectbouwmarkten met tuincentra. In 1997 opende HORNBACH de eerste Nederlandse vestiging in Zaandam. Inmiddels is dit aantal vertienvoudigd en met succes. HORNBACH won al meerdere malen de prestigieuze Retail Jaarprijs in de categorie “Beste Bouwmarkt van Nederland”. De basis van de succesvolle formule HORNBACH zijn de vijf kernwaarden: laagsteprijsgarantie, een enorm assortiment, grote voorraden, deskundig advies en competente service. Elke dag, voor elke klant, voor elk project. Er is altijd iets te doen.