Mysterie rond groot gereedschap opgelost

Hornbach maakt openingsdatum bouwmarkt Duiven op ludieke wijze bekend

Ze waren voor veel mensen een raadsel: de XXL-tools die de afgelopen dagen opdoken in het centrum van Duiven en de binnenstad van Arnhem. Vandaag werd het mysterie opgelost: het blijkt een ludieke actie van bouwmarkt Hornbach om de openingsdatum van de nieuwe vestiging in Duiven te onthullen.

De hamer van 6 meter lang, 2,5 meter hoog en ruim 300 kilo zwaar aan de Rijksweg in Duiven trok veel bekijks. En ook de gigantische bout in Winkelcentrum Kronenburg in Arnhem deed voorbijgangers vragend opkijken. Vandaag verschenen er reusachtige verfblikken op de plek van de gereedschapsobjecten. Wie op de grote rode knop drukte kreeg het verlossende antwoord: Bouwmarkt Hornbach opent de deuren van de nieuwe vestiging in Duiven op woensdag 29 januari.

Grootste bouwmarkt van Gelderland
Hornbach Duiven is gelegen op bedrijventerrein Centerpoort-Nieuwgraaf en goed bereikbaar via de A12, afrit 27. Peter Vuijk, vestigingsmanager van de grootste bouwmarkt van Gelderland laat weten: “Met een oppervlakte van 16.500 m2 en een assortiment van 120.000 artikelen, is Hornbach Duiven een volwaardige projectbouwmarkt. De vestiging beschikt bovendien over een badkamer-keuken-inspiratiecentrum, dierenafdeling, tuincentrum en drive-in.” Hornbach Duiven is de 15e vestiging van de bouwmarktketen in Nederland.

Feestelijke openingsweek
“Momenteel werken we hard aan het vullen van de schappen”, vervolgt Peter Vuijk. “Daarnaast bereiden we ons voor op de openingsweek. Met onder andere speciaal ingekochte artikelen, productdemonstraties en workshops belooft het een spektakel te worden voor jong en oud. We zijn op woensdag 29 januari vanaf 07.00 uur geopend.”

HORNBACH is een onafhankelijke, internationale keten van projectbouwmarkten met tuincentra. Het Duitse familiebedrijf heeft een historie van ruim 140 jaar en meer dan 21.000 medewerkers. HORNBACH is sinds 1997 actief in Nederland en heeft inmiddels vijftien vestigingen in ons land. HORNBACH won in 2019 voor de veertiende keer de Retail Jaarprijs, in de categorie ‘Beste Bouwmarkt van Nederland’, en nam dit jaar ook de Webshop Award Bouwmarkten in ontvangst. Tevens is HORNBACH bij onafhankelijk onderzoek (waarderingsrapport DIY) van GfK al vier keer op rij uit de bus gekomen als best gewaardeerde bouwmarkt. De basis voor de succesvolle HORNBACH-formule zijn de vijf kernwaarden: laagsteprijsgarantie, deskundig advies, competente service, een enorm assortiment (van 120.000 artikelen) en grote voorraden (bij 50.000 artikelen).