Nederlanders hebben neus voor klussen

Unieke geurtest bij Hornbach

Doe-het-zelvers konden afgelopen weekend bij Hornbach hun reukvermogen testen. De bouwmarkt organiseerde een geurtest waar bezoekers massaal aan meededen. Een ludieke actie in het kader van de nieuwe voorjaarscampagne van Hornbach Nederland ‘Zo ruikt het voorjaar!’.

“Vers gemaaid gras, voorjaarsbloemen of de grote schoonmaak. Dat is waar de meeste mensen aan denken wanneer je hen vraagt de geur van het voorjaar te omschrijven”, vertelt marketingmanager Maarten Post. “Deze geurtest liet hen kennismaken met een selectie aan geuren die ook het voorjaar symboliseren: geuren die los komen bij het uitvoeren van grootse projecten.”

De geur van 120.000 artikelen
Bezoekers werden uitgedaagd geblinddoekt verschillende voorjaarsgeuren te onderscheiden. Een flinke uitdaging, want Hornbach heeft een assortiment van maar liefst 120.000 artikelen. Maarten Post vervolgt: “De deelnemers waren gedreven en het ging er fanatiek aan toe. Maar ik sta ervan versteld hoe goed de neuzen van de Nederlanders zijn. Houtsnippers en lavendel werden feilloos van elkaar onderscheiden. Een neus voor klussen en tuinieren hebben ze absoluut!”

Ilse Mijnders
HORNBACH is een onafhankelijke, internationale keten van projectbouwmarkten met tuincentra. Het Duitse familiebedrijf heeft een historie van ruim 140 jaar en meer dan 19.000 medewerkers. HORNBACH is sinds 1997 actief in Nederland en heeft inmiddels veertien vestigingen in ons land. HORNBACH won in 2018 voor de dertiende keer de Retail Jaarprijs, in de categorie ‘Beste Bouwmarkt van Nederland’, en nam dit jaar ook de Webshop Award Bouwmarkten in ontvangst. Tevens is HORNBACH bij onafhankelijk onderzoek (waarderingsrapport DIY) van GfK al vier keer op rij uit de bus gekomen als best gewaardeerde bouwmarkt. De basis voor de succesvolle HORNBACH-formule zijn de vijf kernwaarden: laagsteprijsgarantie, deskundig advies, competente service, een enorm assortiment (van 120.000 artikelen) en grote voorraden (bij 50.000 artikelen).