Niels van Essen nieuwe vestigingsmanager HORNBACH

Niels van Essen vestigingsmanager HORNBACH Nijmegen

Eerste medewerker van start, 180 enthousiaste teamspelers gezocht

De eerste paal van HORNBACH Nijmegen gaat binnenkort de grond in. Ondertussen is de eerste medewerker al begonnen: vestigingsmanager Niels van Essen. Een van zijn eerste en misschien wel belangrijkste taken is het werven en selecteren van zijn 180 collega’s. De Nijmeegse vestiging opent in de tweede helft van 2023, maar de werving start altijd ruim van tevoren. Zo is iedereen met de opening al helemaal ingewerkt. Niels maakte als bedrijfsleider het hele traject van nieuwbouw tot opening al een keer mee bij de nieuwe vestiging van HORNBACH in Apeldoorn.

De 31-jarige Van Essen is 100% eigen kweek. In bijna 8 jaar tijd ontwikkelde hij zich binnen HORNBACH in hoog tempo. Hij mag zich na de functie van bedrijfsleider in Nieuwegein en Apeldoorn nu vestigingsmanager van HORNBACH Nijmegen noemen. “Toen ik in 2014 startte was ik helemaal niet van plan om lang te blijven. Maar de sfeer en het harde werken in een altijd drukke vestiging vind ik geweldig. Ik krijg er energie van, die ik graag met mijn collega’s en klanten deel. We gaan hier in Nijmegen ook weer een kluswalhalla voor doe-het-zelvers én bouwprofessionals bouwen. De nieuwe vestiging verrijst aan de noordkant van de stad aan het Keizer Augustusplein. Met 20.000 vierkante meter hebben we straks genoeg plek voor ons assortiment met ruim 120.000 verschillende artikelen en alle mooie HORNBACH-elementen die je maar kan bedenken”, zegt de ambitieuze Van Essen.

Investeren in mensen
De opening van HORNBACH Nijmegen staat gepland voor de tweede helft van 2023. Ook al klinkt dat ver weg, Van Essen is al begonnen met het zoeken naar nieuwe medewerkers. Verstandig, want de arbeidsmarkt is krap en omdat er veel moet gebeuren zijn de eerste helpende handen al snel hard nodig. Gelukkig heeft Van Essen ervaring opgedaan met werving en selectie in Apeldoorn. Hij weet daarom precies hoe het werkt en wat hij wil. “Enthousiaste teamspelers zoek ik. In totaal zo’n 180 mensen die er zin in hebben om de schouders eronder te zetten en straks klaar staan voor klanten én collega’s. Bij HORNBACH staan we erom bekend dat we volop investeren in kennis en groei van onze mensen. Iedereen die bij ons komt werken, kan rekenen op een ruim inwerkprogramma met coaching van ervaren medewerkers en training van leveranciers. Zo hebben ze bij de start alles in huis om klanten goed te adviseren en te helpen bij hun project.”

Vacatures
“We staan aan de start van een geweldig project en een groots avontuur. Ik had nooit gedacht na ruim 7 jaar werken bij HORNBACH hier als vestigingsmanager in Nijmegen te staan. Ik heb ongelooflijk veel zin om er het komende jaar met alle nieuwe collega’s tegenaan te gaan om een grandioze vestiging te bouwen en er samen een groot succes van te maken. Lijkt het je leuk om bij HORNBACH Nijmegen te komen werken? Hou dan de vacatures in de gaten op vacatures-hornbach.nl/home.