Nieuw klusparadijs HORNBACH Enschede opent deuren op 30 maart

Bouwmarktketen kondigt grootse opening aan

Het goede nieuws ging al een tijdje rond in klussend Enschede: er komt een gigantische nieuwe projectbouwmarkt. Nu is ook bekend wanneer de nieuwste HORNBACH-vestiging officieel opengaat. Op woensdagochtend 30 maart om 07.00 uur is het zover. De ruim 150 medewerkers zetten momenteel de puntjes op de i en kunnen niet wachten om klussers te ontvangen. Vestigingsmanager Jeroen Christenhusz kijkt enthousiast vooruit: “Het wordt een feestelijke maand, vol actie en spektakel!”

HORNBACH Enschede is de 17e vestiging van de bouwmarktketen in Nederland en de 2e in de provincie Overijssel. “We zijn ontzettend blij dat we het kunnen onthullen: de officiële opening vindt plaats op woensdag 30 maart, door burgemeester Roelof Bleker,” vertelt Jeroen. “Hier hebben we met z’n allen maanden naar uitgekeken. HORNBACH Enschede is echt een klusparadijs geworden. Met een assortiment van 120.000 artikelen tegen gegarandeerd de laagste prijzen vind je bij ons echt alles voor elk project. De vestiging beschikt bovendien over een tuincentrum, dierenafdeling, badkamer-keuken-inspiratiecentrum en drive-in. ”

Pop-up store
Wie nieuwsgierig is naar de nieuwe projectbouwmarkt kan op zaterdag 12 maart van 10.00 tot 16.00 uur alvast een kijkje nemen in de HORNBACH pop-up store bij winkelcentrum Enschede Zuid. Jeroen vervolgt: “Bezoekers kunnen hier het HORNBACH-gevoel ervaren: ons team staat klaar met tips voor élke klusvraag. Er is ook een schroef- en een hogedrukreiniger-wedstrijd, en daarnaast kunnen ze via de VR-experience de bouwmarkt alvast van binnen bekijken.” De pop-up store is op zondag 20 maart van 10.00 tot 16.00 uur te bezoeken op het H.J. van Heekplein en staat op zaterdag 26 maart van 12.00 tot 17.00 uur op het winkelcentrum Op de Brouwerij.

Obstacle run
In aanloop naar de opening organiseert HORNBACH op zondag 13 maart ook een zinderende obstacle run: de HORNBACH Hammerrun vindt plaats rondom de nieuwe bouwmarkt. Een heel uur lang kan elke deelnemer uitdagende obstakels overwinnen: in die tijd mogen ze zoveel rondjes afleggen als ze kunnen. “Met deze obstacle run laten we deelnemers uit Enschede en omstreken kennismaken met alles waar wij als bouwmarkt voor staan: lef, energie, kracht en doorzettingsvermogen. Precies de eigenschappen die elke goede doe-het-zelver in zich heeft,” zegt Jeroen. “De volledige opbrengst wordt gedoneerd aan Stichting Leergeld Enschede, die kinderen uit kansarme gezinnen steunt, bijvoorbeeld door ze sportlessen aan te bieden, lidmaatschappen van verenigingen, of elektronische apparatuur.” Wees er snel bij, want momenteel worden de allerlaatste kaarten verkocht. Een kaartje kost slechts € 3,45.