Nieuwe HR Manager Hornbach

De directie van Hornbach Nederland heeft Chris van den Akker (37) benoemd totHR Manager. Voorheen werkte hij in diverse HR-functies voor respectievelijk Ahold, McDonald’s Nederland, Jumbo Supermarkten en Maxeda (V&D/Praxis). Van den Akker is de opvolger van Wim Sigmond, die zich nu volledig kan toeleggen op het financieel directeurschap bij de doe-het-zelfketen.

Als de nieuwe HR Manager versterkt Chris van den Akker het managementteam en is hij eindverantwoordelijk voor HR van Hornbach in Nederland. Speerpunten in zijn takenpakket zijn goed werkgeverschap en talentmanagement. “In grote lijnen betekent dat de juiste persoon op de juiste plek positioneren en mensen op de juiste manier opleiden”, zegt Van den Akker. “Wat ik daarbij heel belangrijk vind binnen een organisatie, is discipline, oftewel afspraak is afspraak. Fouten maken is menselijk, maar leer ervan en ontwikkel je. Dat is ook de kracht van Hornbach: aan de ene kant is alles strak georganiseerd, maar aan de andere kant is er ruimte om zaken snel voor elkaar krijgen en jezelf te ontplooien. Er staat een flexibele organisatie met een sterke identiteit.”

Ilse Mijnders
HORNBACH is een onafhankelijke, internationale keten van projectbouwmarkten met tuincentra. Het Duitse familiebedrijf heeft een historie van ruim 140 jaar en meer dan 19.000 medewerkers. HORNBACH is sinds 1997 actief in Nederland en heeft inmiddels veertien vestigingen in ons land. HORNBACH won in 2018 voor de dertiende keer de Retail Jaarprijs, in de categorie ‘Beste Bouwmarkt van Nederland’, en nam dit jaar ook de Webshop Award Bouwmarkten in ontvangst. Tevens is HORNBACH bij onafhankelijk onderzoek (waarderingsrapport DIY) van GfK al vier keer op rij uit de bus gekomen als best gewaardeerde bouwmarkt. De basis voor de succesvolle HORNBACH-formule zijn de vijf kernwaarden: laagsteprijsgarantie, deskundig advies, competente service, een enorm assortiment (van 120.000 artikelen) en grote voorraden (bij 50.000 artikelen).