Nieuwe Inkoopleider Hornbach Nederland

De directie van Hornbach Nederland heeft Hans van Bemmel per 1 mei benoemd tot Inkoopleider Nederland. Hij was eerder werkzaam bij diverse supermarktgroothandels en streek rond het millennium neer bij Hornbach als Inkoper Tuin.

Als de nieuwe versterking voor het managementteam is Hans van Bemmel eindverantwoordelijk voor het inkoopbeleid van Hornbach in Nederland. Speerpunt van zijn takenpakket is het bepalen en bewaken van de strategie voor assortiment, presentatie en prijs. “Typerend voor ons inkoopbeleid is dat er een grote organisatie uit Duitsland achter ons staat, waardoor wij ons inkoopvolume kunnen bundelen. Tegelijkertijd zijn we in staat het assortiment, waar nodig, af te stemmen op de Nederlandse markt.”

Betrokkenheid

De functie van inkoper bij Hornbach is volgens Van Bemmel veel breder dan alleen het inkopen van het assortiment; de inkoper is ook verantwoordelijk voor presentatie, aftersales en voor de marketing van de producten. “Dat is een groot verschil ten opzichte van andere inkoopgerichte organisaties. Dit uitgebreide takenpakket versterkt volgens onze visie de betrokkenheid van inkopers bij de verkoop.” Daarop inhakend, benadrukt Van Bemmel dat het uitgebreide assortiment van Hornbach uniek is voor de Nederlandse markt. “Hetzelfde geldt voor de aanwezige voorraad in de winkels, waarvan het volume aanzienlijk groter is dan bij onze concurrenten. En daarbij is prijs een speerpunt, ondersteund door onze laagsteprijsgarantie. Tevens richt Hornbach zich alleen op bouwmarkt- en tuincentra-artikelen en niet op branchevreemde producten.”

Ilse Mijnders
HORNBACH is een onafhankelijke, internationale keten van projectbouwmarkten met tuincentra. Het Duitse familiebedrijf heeft een historie van ruim 140 jaar en meer dan 19.000 medewerkers. HORNBACH is sinds 1997 actief in Nederland en heeft inmiddels veertien vestigingen in ons land. HORNBACH won in 2018 voor de dertiende keer de Retail Jaarprijs, in de categorie ‘Beste Bouwmarkt van Nederland’, en nam dit jaar ook de Webshop Award Bouwmarkten in ontvangst. Tevens is HORNBACH bij onafhankelijk onderzoek (waarderingsrapport DIY) van GfK al vier keer op rij uit de bus gekomen als best gewaardeerde bouwmarkt. De basis voor de succesvolle HORNBACH-formule zijn de vijf kernwaarden: laagsteprijsgarantie, deskundig advies, competente service, een enorm assortiment (van 120.000 artikelen) en grote voorraden (bij 50.000 artikelen).