Hornbach newsroom Persportaal van HORNBACH Nederland voor mediaprofessionals

Nieuwe retailformule: HORNBACH VLOEREN

Bouwmarktketen overbrugt het gat naar speciaalzaak

Van tegels tot laminaat, houten vloeren, vloerbedekking, PVC en gietvloeren: je vindt het in alle soorten, maten, tegen de laagste prijs en ruim op voorraad bij HORNBACH VLOEREN. Dit najaar lanceert de bouwmarktketen haar nieuwe retailformule, met eigen vestigingen, op de Nederlandse markt. Op een oppervlakte van ongeveer 7.000 m2 tref je niet alleen een overweldigend assortiment tegen vaste lage prijzen, HORNBACH VLOEREN biedt bovendien uitstekende service en deskundig advies. Een onderscheidende formule waarmee HORNBACH in het gat springt tussen bouwmarkten en speciaalzaken.

“We zien de vraag naar vloeren toenemen en de markt is volop in beweging”, legt Evert de Goede, Algemeen directeur HORNBACH Bouwmarkt Nederland, uit. “Mensen zijn geïnteresseerd in vernieuwende materialen en legmethodes en daarmee krijgen vloeren de aandacht die ze verdienen.” En wie een vloer zoekt, kan rekenen op precies die aandacht bij HORNBACH VLOEREN. De Goede: “Het vloerenaanbod bij bouwmarkten is vrij generalistisch, dat bij speciaalzaken specifiek. Bij HORNBACH VLOEREN vind je het beste van beide: je weet niet wat je overkomt als je binnenstapt. Zoveel vloeren heb je nog niet eerder bij elkaar gezien, het is ongekend. En dat is ook het niveau van de service en het advies; dat krijg je normaal bij een speciaalzaak. Onze medewerkers kunnen je helpen om direct zelf aan de slag te gaan met jouw project. Want bij HORNBACH VLOEREN zijn vloeren én toebehoren ruim op voorraad. Maar we kunnen de vloer ook bij je bezorgen of voor je leggen. En dan vergeet ik nog bijna onze laagsteprijsgarantie te noemen.”

Consumenten en professionals
De nieuwe retailformule richt zich niet alleen op doe-het-zelvers, maar ook op consumenten die een vloer willen laten leggen, op professionals in de bouwsector en projectontwikkelaars. De vestigingen zullen zich kenmerken door een ruime presentatie van vloeren met inspirerende showopstelling en zijn zeven dagen per week geopend. De Goede vervolgt: “Van basics tot bijvoorbeeld exclusieve tegels van 1,20 x 2,60 meter, je vindt het allemaal bij HORNBACH VLOEREN. We zien volop kansen voor deze formule. Dankzij de flexibele en uitgebreide servicemogelijkheden kan iedereen bij ons terecht, van oriëntatie tot realisatie. Professionals kunnen bovendien rekenen op de extra service die ze ook in onze bouwmarkten krijgen: een eigen ingang, parkeerplaats en een koffiecorner. Ook kunnen ze bij HORNBACH VLOEREN afrekenen met hun ProfiCard.”

Vijf vestigingen en onlineshop
HORNBACH VLOEREN valt onder HORNBACH Nederland, evenals de projectbouwmarkten en tuincentra. Er is bewust een koppeling gemaakt in de naam, omdat de kernwaarden van HORNBACH VLOEREN naadloos aansluiten op die van de projectbouwmarkten. De formules kunnen los van elkaar functioneren, maar elkaar ook versterken. De eerste HORNBACH VLOEREN wordt dit najaar geopend in Kerkrade. De Goede laat weten dat de ambities verder reiken: “In de komende 10 jaar willen we vijf vestigingen verspreid over het land openen. Maar in feite heeft deze formule potentie in iedere grote stad.” Het assortiment van HORNBACH VLOEREN komt ook online beschikbaar.

HORNBACH is een onafhankelijke, internationale keten van projectbouwmarkten met tuincentra. Het Duitse familiebedrijf heeft een historie van ruim 140 jaar en meer dan 22.000 medewerkers. HORNBACH is sinds 1997 actief in Nederland en heeft inmiddels vijftien vestigingen in ons land. In de afgelopen zestien jaar werd HORNBACH vijftien keer op rij verkozen tot Beste Bouwmarkt van Nederland. In 2021 riepen consumenten HORNBACH.NL voor de vierde keer uit tot Beste Webshop in de categorie bouwmarkten. Tevens is HORNBACH bij onafhankelijk onderzoek (waarderingsrapport DIY) van GfK al vier keer op rij uit de bus gekomen als best gewaardeerde bouwmarkt. De basis voor de succesvolle HORNBACH-formule zijn de vijf kernwaarden: laagsteprijsgarantie, deskundig advies, competente service, een enorm assortiment (van 120.000 artikelen) en grote voorraden (bij 50.000 artikelen).

Instagram has returned invalid data.