Op eigen houtje meubels maken

Zelf een tafel of kast maken? Het lijkt zo makkelijk maar in de praktijk is het vaak zweten en vloeken. Toch is het mogelijk zonder veel moeite zelf meubels in elkaar te zetten. In februari geeft Hornbach een spoedcursus ‘Meubels maken’. De bouwmarkt laat gedurende de hele maand zien hoe men dit project zelf kan aanpakken, met speciale aandacht voor steigerhout.

De projectshows vinden plaats in alle vestigingen (Hornbach Geleen uitgezonderd) van de bouwmarkt annex tuincentrum, van 31 januari tot en met 22 februari. Wie graag van dichtbij wil aanschouwen wat de geheimen zijn van het maken van een salontafel of van meubels met steigerbuizen en verbinders, kan voor demonstraties terecht op vrijdagen van 18.30 tot 20.00 uur en op zaterdagen van 14.00 tot 15.00 uur en 16.00 tot 17.00 uur.

Zelf ruimteproblemen oplossen

De experts van de bouwmarkt laten niet alleen de belangrijkste stappen zien om zelf meubels te maken, maar ze weten ook alles over de optimale materialen voor de realisatie; van het juiste gereedschap en toebehoren tot hout en verf. “Deze projectshows bieden de ideale gelegenheid voor iedereen die zijn woning graag helemaal naar eigen smaak wil inrichten”, aldus inkoopleider Hans van Bemmel. “Niet alleen kun je de inrichting op deze manier heel persoonlijk maken, maar het is ook de manier om zelf ruimteproblemen op te lossen. Zo ben je niet meer afhankelijk van de afmetingen die een leverancier aanbiedt. Je maakt er dus echt iets ‘eigens’ van.”

Deze projectshows bieden de ideale gelegenheid voor iedereen die zijn woning graag helemaal naar eigen smaak wil inrichten. Niet alleen kun je de inrichting op deze manier heel persoonlijk maken, maar het is ook de manier om zelf ruimteproblemen op te lossen. Zo ben je niet meer afhankelijk van de afmetingen die een leverancier aanbiedt. Je maakt er dus echt iets ‘eigens’ van.
Hans van Bemmel, hoofd inkoop Hornbach Bouwmarkten

Ilse Mijnders
HORNBACH is een onafhankelijke, internationale keten van projectbouwmarkten met tuincentra. Het Duitse familiebedrijf heeft een historie van ruim 140 jaar en meer dan 19.000 medewerkers. HORNBACH is sinds 1997 actief in Nederland en heeft inmiddels veertien vestigingen in ons land. HORNBACH won in 2018 voor de dertiende keer de Retail Jaarprijs, in de categorie ‘Beste Bouwmarkt van Nederland’, en nam dit jaar ook de Webshop Award Bouwmarkten in ontvangst. Tevens is HORNBACH bij onafhankelijk onderzoek (waarderingsrapport DIY) van GfK al vier keer op rij uit de bus gekomen als best gewaardeerde bouwmarkt. De basis voor de succesvolle HORNBACH-formule zijn de vijf kernwaarden: laagsteprijsgarantie, deskundig advies, competente service, een enorm assortiment (van 120.000 artikelen) en grote voorraden (bij 50.000 artikelen).
Externe links
Fan van Hornbach