Hornbach newsroom Persportaal van HORNBACH Nederland voor mediaprofessionals
Openingsdatum Hornbach Geleen officieel bekend

Bouwmarkt en tuincentrum op 2 september open

Vanaf woensdag 2 september is Hornbach Geleen vol in bedrijf. De ruim 135 medewerkers zijn deze zomer druk bezig de laatste puntjes op de i te zetten. “De grootste klus is het vullen van de schappen. We zijn nu druk bezig om de Hornbach-vestiging in te richten en gereed te maken voor onze klant”, zegt vestigingsmanager Bob Rohenkohl. “En met een assortiment van ruim 120.000 artikelen moet je dan echt even met zijn allen de schouders eronder zetten.”

Rohenkohl kan zijn volle aandacht richten op de inrichting van de winkel, want over het personeelsbestand hoeft hij zich geen zorgen te maken; alle sleutelposities en vrijwel alle vacatures zijn ingevuld. In totaal zijn er 112 nieuwe mensen aangenomen, de overige medewerkers waren al in dienst van Hornbach.

Deskundig advies en competente service
“We verkeerden in de luxepositie dat we uit maar liefst 2.400 sollicitaties konden kiezen”, licht Rohenkohl toe. “Die hebben we allemaal aandachtig doorgenomen en de mensen die boven kwamen drijven, zijn stuk voor stuk op maat gesneden voor Hornbach. Dat 32 van die nieuwe vakmensen geen baan hadden toen ze bij ons solliciteerden, zal de werkzoekende burger in deze regio moed geven. Het doet ons goed dat we die verse krachten toekomstperspectief kunnen bieden, maar dat hebben ze volledig aan zichzelf te danken; wij hebben ze puur geselecteerd om hun vakmanschap en motivatie, niet vanwege hun situatie. Naast de vele opleidingsmogelijkheden heeft Hornbach een duidelijke inwerkstrategie, waarin we onze medewerkers begeleiden en coachen op de vloer. Op deze wijze zorgen wij ervoor dat de medewerkers zich snel `thuis’ kunnen voelen. Interessant ook om te vermelden is dat de gemiddelde leeftijd van die 112 nieuwe medewerkers 37 jaar is. Dat heeft ermee te maken dat wij graag mensen in de winkel hebben rondlopen met verstand van zaken, met levenservaring en vakkennis, zodat we onze beloftes ‘deskundig advies en competente service’ kunnen waarmaken. En wat staan al die mensen te trappelen om echt te beginnen!”

Regionale projectbouwmarkt met tuincentrum, dierenafdeling én afhaalcentrum
Hornbach Geleen is de tiende vestiging van de projectbouwmarktketen in Nederland en de tweede (na Kerkrade) van Limburg. Deze gecombineerde bouw- en tuinmarkt is afgestemd op klanten die grote en kleine projecten willen aanpakken. In de zomer van 2014 sloot de verouderde vestiging van Hornbach in Geleen (Einighauserweg 101) haar deuren om de bouw van een volwaardige regionale projectbouwmarkt (met tuincentrum, dierenafdeling én afhaalcentrum) mogelijk te maken. Deze nieuwe ‘Beste Bouwmarkt van Nederland’, op een terrein van 36.500 m2, is verrezen aan de rand van de gemeente Sittard-Geleen, langs de N294 (tussen Geleen en Sittard) en vlak bij de A2. Het pand maakt deel uit van woonboulevard Gardenz.

HORNBACH is een onafhankelijke, internationale keten van projectbouwmarkten met tuincentra. Het Duitse familiebedrijf heeft een historie van ruim 140 jaar en meer dan 24.000 medewerkers. HORNBACH is sinds 1997 actief in Nederland en heeft inmiddels zeventien projectbouwmarkten en één vestiging HORNBACH Vloeren in ons land. In de afgelopen zestien jaar werd HORNBACH vijftien keer verkozen tot Beste Bouwmarkt van Nederland. In 2021 riepen consumenten HORNBACH.NL voor de vierde keer uit tot Beste Webshop in de categorie bouwmarkten. HORNBACH kreeg in februari 2022 opnieuw het predicaat Laagste Prijs van de Consumentenbond, de bouwmarkt is 11% goedkoper dan het gemiddelde. De basis voor de succesvolle HORNBACH-formule zijn de vijf kernwaarden: laagsteprijsgarantie (ook na aankoop), deskundig advies, competente service, een enorm assortiment (van 120.000 artikelen) en grote voorraden (bij 50.000 artikelen).

Instagram has returned invalid data.