Oprichter Hornbach overleden

Tot ons grote verdriet is op zaterdag 2 augustus jl. Otmar Hornbach op 84-jarige leeftijd overleden. Hij was de oprichter van onze bouwmarktketen (in 1968) en in Europa bovendien de geestelijk vader van het concept bouwmarkt én tuincentrum. Het is ook aan deze doe-het-zelfpionier te danken dat we in 1997 in Zaandam de eerste Nederlandse Hornbach-vestiging konden openen. Otmar Hornbach blijft in onze gedachten als een moedige, visionaire ondernemer en een familiemens.
Ilse Mijnders
HORNBACH is een onafhankelijke, internationale keten van projectbouwmarkten met tuincentra. Het Duitse familiebedrijf heeft een historie van ruim 140 jaar en meer dan 19.000 medewerkers. HORNBACH is sinds 1997 actief in Nederland en heeft inmiddels veertien vestigingen in ons land. HORNBACH won in 2018 voor de dertiende keer de Retail Jaarprijs, in de categorie ‘Beste Bouwmarkt van Nederland’, en nam dit jaar ook de Webshop Award Bouwmarkten in ontvangst. Tevens is HORNBACH bij onafhankelijk onderzoek (waarderingsrapport DIY) van GfK al vier keer op rij uit de bus gekomen als best gewaardeerde bouwmarkt. De basis voor de succesvolle HORNBACH-formule zijn de vijf kernwaarden: laagsteprijsgarantie, deskundig advies, competente service, een enorm assortiment (van 120.000 artikelen) en grote voorraden (bij 50.000 artikelen).