HORNBACH newsroom Persportaal van HORNBACH Nederland voor mediaprofessionals
Voor elkaar. Met elkaar.

Ook bij HORNBACH maken we ons zorgen om de ontwikkeling van het coronavirus in ons land. Gelukkig lijkt het aantal besmettingen te dalen, maar om het virus er echt onder te krijgen, worden de maatregelen nog altijd aangescherpt. De horeca blijft langer dicht en publiek toegankelijke locaties, zoals bioscopen, theaters, dierenparken en pretparken, zijn de komende weken gesloten. Er liggen zelfs strengere maatregelen klaar, die voor nog meer beperkingen zorgen. Vandaag vragen we daarom jouw aandacht. Want als we samen de schouders eronder zetten en de maatregelen serieus nemen, kunnen we erger voorkomen.

Afgelopen dagen werd de vraag gesteld: ‘Waarom blijven de bouwmarkten wel open?’. Het doen van inkopen bij een bouwmarkt is al lang geen uitje meer. Onze klanten, waaronder professionals, doen hun noodzakelijke inkopen functioneel. We kunnen mensen met een project in uitvoering deze winter niet in de kou laten staan. En ook zzp’ers in de bouwsector kunnen alleen doorwerken zolang wij open zijn.

Veiligheid voorop
De gezondheid en veiligheid van onze medewerkers en klanten is momenteel het allerbelangrijkste. Om de verspreiding van het coronavirus zoveel mogelijk te beperken, hebben wij extra maatregelen genomen. Vooruitlopend op de landelijke invoering is het dragen van een mondkapje sinds 19 oktober in alle vestigingen verplicht. Dat was best even wennen voor iedereen, maar is nu vanzelfsprekend. Ook hebben we de geldende veiligheidsnorm van het aantal bezoekers per vierkante meter meer dan verdubbeld. De norm ligt op één klant per 10 m2, wij hanteren één per 25 m2. Onze bouwmarkten zijn gemiddeld even groot als vier tot vijf voetbalvelden, dus er is meer dan voldoende ruimte. Soms ontstaat er buiten toch een rij en moeten klanten even wachten. Maar die rij buiten, zorgt er juist voor dat er binnen meer ruimte is. Klanten worden gevraagd om alleen te komen en functioneel inkopen te doen. In al onze vestigingen zijn bovendien veiligheidscoördinatoren aanwezig, die toezien op het naleven van de regels, zoals het houden van voldoende afstand.

Samen
Nederland is nog steeds druk aan het klussen. En er zijn ook veel noodzakelijke klussen die aangepakt moeten worden, zoals het dak repareren of de cv vervangen. Samen zorgen we ervoor dat je je inkopen kunt blijven doen. De medewerkers van HORNBACH staan voor je klaar, zij blijven zich onvermoeibaar inzetten. We vragen iedereen dan ook om de instructies op te volgen. Zo hoeven we deze winter niemand in de kou te laten staan.

HORNBACH Nederland