HORNBACH newsroom Persportaal van HORNBACH Nederland voor mediaprofessionals

Out of Home specialisten starten eigen project

Campagne HORNBACH krijgt spectaculair vervolg

Ze hebben zich afgelopen nacht flink in het zweet gewerkt: de Out of Home specialisten van exploitanten JCDecaux, Clear Channel en Exterion Media. Mét succes, want hun project is er een om trots op te zijn. Vol overgave hebben zij in zes grote steden HORNBACH’s abriposters aangebracht: en hoe?! Met deze opvallende reclame geeft de projectbouwmarkt op spectaculaire wijze vervolg aan haar campagne Het is niet slecht, want het is jouw project.

“Deze campagne is een groot succes, het raakt mensen”, vertelt Maarten Post, Hoofd Marketing & Communicatie HORNBACH Nederland. “Veel klussers herkennen zich erin, en die herkenning werkt aanstekelijk. Mensen delen massaal voorbeelden van imperfecties uit hun klusprojecten met ons en op social media zien we dat de slogan ook gebruikt wordt in andere situaties. Bijvoorbeeld door thuiskoks, die tijdens de feestdagen een net-niet-baksel serveerden.”

Trots vergroten
Wat je eigenhandig maakt hoeft niet perfect te zijn. Sterker nog: een kleine imperfectie maakt jouw klusproject uniek. “Iets helemaal zelf maken vraagt de nodige passie en doorzettingsvermogen. Daar mag je dan ook trots op zijn. Zélfs wanneer het niet helemaal perfect is”, vervolgt Maarten Post. “Dat is de boodschap die we de afgelopen weken hebben overgebracht. En zoals je van HORNBACH gewend bent, voegen we graag de daad bij het woord. Deze out of home specials zijn een ode aan alle klussers die zich steeds weer in het zweet werken en eigenhandig unieke dingen maken.”

Unieke samenwerking exploitanten
Het vervolg van de crossmediale campagne start vandaag. De opvallende out of home reclame is het resultaat van een unieke samenwerking tussen exploitanten JCDecaux, Clear Channel en Exterion Media. Waar de eerstgenoemde voor het concept tekende, is de campagne dankzij samenwerking met de andere twee partijen tot een succesvolle uitwerking gekomen. Middels bestickering hebben zij de posters ogenschijnlijk uit de abri laten hangen. De specials zijn te zien in Amsterdam, Den Haag, Eindhoven, Tilburg, Utrecht en Zaandam. Op diverse plekken verspreid over het land hangen nog eens duizend abriposters waarmee de HORNBACH de schoonheid van imperfectie viert.

Credits:
Verantwoordelijk bij de klant: Maarten Post en Carlijn van Liempd-Frunt
Concept: JCDecaux
Creatie: JCDecaux, Clear Channel en Exterion Media
Mediabureau: Mediaplus | Mediaxplain

Lees ook ...