Hornbach

Paasdrukte bij Hornbach

Het tegenvallende weer zorgde dit Paasweekend voor topdrukte bij de bouwmarkten van Hornbach. Niet alleen planten vonden gretig aftrek, maar verder werden er ook veel bouwartikelen gekocht. Al vanaf Goede Vrijdag was het extra druk in de bouwmarkt, mede doordat mensen het Paasweekend benutten voor klussen in rondom het huis.

“Dat het weer tegenviel, zagen we terug in de drukte en de bestedingen”, zegt Evert de Goede, algemeen directeur Hornbach Bouwmarkt Nederland. “Al op Goede Vrijdag was het druk met mensen die bouwmaterialen inkochten. Het lijkt erop dat steeds meer mensen het Paasweekend benutten om te klussen. De verkoop van verf, vloeren en tuinartikelen was enorm.”

Toe aan zomer
Ook bij de tuinafdeling was het druk aldus De Goede. “Plantjes poten hoort nu eenmaal bij het voorjaar, weer of geen weer. Klussers stellen mogelijk de grote projecten in de tuin nog even uit, maar planten en tuingereedschappen vonden gretig aftrek. Net als schuttingen en onze barbecues. Zodra de zon doorbreekt, is Nederland er klaar voor!”

vanhulzen•gummo•kicks
Tom Lebrechthausen
Telefoon:071 - 560 20 60 / 06 - 5430 5163
E-mail:hornbach@vhgk.nl
Het van oorsprong Duitse familiebedrijf is in 1877 opgericht en sindsdien uitgegroeid tot een onafhankelijke, internationale keten van projectbouwmarkten met tuincentra. In 1997 opende HORNBACH de eerste Nederlandse vestiging in Zaandam. Inmiddels is dit aantal vertienvoudigd en met succes. HORNBACH won al meerdere malen de prestigieuze Retail Jaarprijs in de categorie “Beste Bouwmarkt van Nederland”. De basis van de succesvolle formule HORNBACH zijn de vijf kernwaarden: laagsteprijsgarantie, een enorm assortiment, grote voorraden, deskundig advies en competente service. Elke dag, voor elke klant, voor elk project. Er is altijd iets te doen.