Personeelsjacht Hornbach Nieuwerkerk aan den IJssel in volle gang

De opening is pas in het najaar, maar Hornbach Nieuwerkerk aan den IJssel roert zich al druk op de arbeidsmarkt. In juli begint de eerste groep aangetrokken medewerkers met hun specifieke opleiding. De bouwmarktketen biedt directe werkgelegenheid voor 150 mensen, waarvan een groot deel nog moet worden aangenomen. Wie dus graag bij deze Hornbach aan de slag wil, kan zich nog aanmelden via de website.

“In september moet het plaatje compleet zijn, zodat de medewerkers met elkaar de winkel kunnen inrichten”, vertelt vestigingsmanager Charles van Geenen. “We zijn nog op zoek naar allerlei soorten medewerkers, van verkoopmedewerkers en hulpkrachten tot caissières en servicebaliemedewerkers. Hornbach is een werkgever die veel aandacht schenkt aan je persoonlijke ontwikkeling en die zijn mensen bovendien meer betaalt dan vergelijkbare bouwmarktketens. En je werkt tussen mensen met verstand van zaken en passie voor hun vak!”

Werkgelegenheid

De komst van Hornbach Nieuwerkerk aan den IJssel zorgt voor een economische impuls voor de regio. De bouwmarkt genereert zo’n 150 directe arbeidsplaatsen; in het werknemersbestand van Hornbach bevinden zich full- en parttimers met praktijkervaring als loodgieter, timmerman, tegelzetter, stukadoor, tapijtlegger of hovenier. “Bij Hornbach draait het niet om leeftijd, maar om ervaring, vriendelijkheid en flexibiliteit”, vertelt Van Geenen. “Dit geldt voor zowel het adviserend personeel als de kassamedewerkers.” Ook de indirecte werkgelegenheid stijgt dankzij de komst van de Nieuwerkerkse vestiging met nog eens 150 arbeidsplaatsen. Niet alleen via dienstverlenende bedrijven als catering, schoonmaak en beveiliging, maar ook via kleine bouwbedrijven en installatiebedrijven.

Op laagste punt van Nederland

Hornbach Nieuwerkerk aan den IJssel, in de gemeente Zuidplas, is de tiende vestiging in Nederland en de tweede (na Breda) met een drive in. Deze vestiging is gesitueerd op het laagste punt van Nederland (7 meter onder NAP), op een terrein van ongeveer 50.000 vierkante meter en gelegen aan de rand van Nieuwerkerk aan den IJssel, tussen de rijksweg A20 en de Hoofdweg-Noord.

Ilse Mijnders
HORNBACH is een onafhankelijke, internationale keten van projectbouwmarkten met tuincentra. Het Duitse familiebedrijf heeft een historie van ruim 140 jaar en meer dan 19.000 medewerkers. HORNBACH is sinds 1997 actief in Nederland en heeft inmiddels veertien vestigingen in ons land. HORNBACH won in 2018 voor de dertiende keer de Retail Jaarprijs, in de categorie ‘Beste Bouwmarkt van Nederland’, en nam dit jaar ook de Webshop Award Bouwmarkten in ontvangst. Tevens is HORNBACH bij onafhankelijk onderzoek (waarderingsrapport DIY) van GfK al vier keer op rij uit de bus gekomen als best gewaardeerde bouwmarkt. De basis voor de succesvolle HORNBACH-formule zijn de vijf kernwaarden: laagsteprijsgarantie, deskundig advies, competente service, een enorm assortiment (van 120.000 artikelen) en grote voorraden (bij 50.000 artikelen).