Peter Vuijk: trotse vestigingsmanager Hornbach Duiven

“We zijn de meest onderscheidende bouwmarkt van Gelderland”

Klussers uit Duiven en omstreken kijken al maanden uit naar het voorjaar van 2020. Dan opent Hornbach de deuren van haar eerste vestiging op Gelderse bodem. Het paradijs voor klussers, zo laat de kersverse vestigingsmanager Peter Vuijk weten: “Ons assortiment telt 120.000 verschillende artikelen. Dat is toch fantastisch!”

Momenteel wordt er in de bouwmarkt hard gewerkt aan het vullen van de schappen. “Dat is een geweldige logistieke operatie, die we in fases uitvoeren”, licht Peter Vuijk toe. “Maar gelukkig doe ik dat niet alleen. We hebben een vakkundig team van 200 collega’s klaarstaan. De afgelopen maanden zijn zij net als ikzelf ingewerkt in vestigingen in de buurt. Maar niks leuker natuurlijk dan starten in je eigen bouwmarkt. Het inrichten doen we dan ook met z’n allen. Zo weet iedereen meteen waar alle producten staan en raken collega’s op elkaar ingespeeld.”

Onderscheidend in assortiment en advies
Hornbach Duiven is een volwaardige projectbouwmarkt met badkamer-keuken-inspiratiecentrum, dierenafdeling en tuincentrum. Bovendien beschikt Hornbach Duiven over een drive-in. “We zijn de meest onderscheidende bouwmarkt van Gelderland”, vervolgt Peter. “Dat zit ‘m niet alleen in het brede assortiment, maar ook in de deskundigheid van onze medewerkers. Vakkennis en praktijkervaring zijn alom aanwezig. Ja daar ben ik trots op! Wist je trouwens dat de gemiddelde leeftijd van ons team 38 jaar is?”

Obstacle run voor het goede doel
Voor wie zijn nieuwsgierigheid niet langer kan bedwingen is er goed nieuws. Hornbach verwelkomt enthousiaste klussers graag op zaterdag 11 januari, wanneer op het terrein van de bouwmarkt in Duiven een obstacle run plaatsvindt. Peter: “Dat wordt een groot spektakel.” Deelnemers krijgen een uur de tijd om 20 bloedstollende obstakels te trotseren. Zoals de Fire Jump, de Mud Crawl en de Monkey Bars. Inschrijven kan via de website www.hornbachhammerrun.nl. De opbrengst van deze actie wordt gedoneerd aan Stichting Goede Doelen Duiven-Westervoort.

HORNBACH is een onafhankelijke, internationale keten van projectbouwmarkten met tuincentra. Het Duitse familiebedrijf heeft een historie van ruim 140 jaar en meer dan 21.000 medewerkers. HORNBACH is sinds 1997 actief in Nederland en heeft inmiddels vijftien vestigingen in ons land. HORNBACH won in 2019 voor de veertiende keer de Retail Jaarprijs, in de categorie ‘Beste Bouwmarkt van Nederland’, en nam dit jaar ook de Webshop Award Bouwmarkten in ontvangst. Tevens is HORNBACH bij onafhankelijk onderzoek (waarderingsrapport DIY) van GfK al vier keer op rij uit de bus gekomen als best gewaardeerde bouwmarkt. De basis voor de succesvolle HORNBACH-formule zijn de vijf kernwaarden: laagsteprijsgarantie, deskundig advies, competente service, een enorm assortiment (van 120.000 artikelen) en grote voorraden (bij 50.000 artikelen).