Hornbach newsroom Persportaal van HORNBACH Nederland voor mediaprofessionals

Samenwerking tussen Werkgevers Servicepunt Haaglanden en Hornbach

De werving van personeel voor de nieuwe vestiging van Hornbach in Den Haag Ypenburg is in volle gang. Verkoopmedewerkers, logistieke medewerkers, caissières en andere goede krachten worden uitgenodigd zich aan te melden voor een prachtige uitdaging. Maar Hornbach gaat zelf ook op zoek naar geschikte medewerkers. Daarom organiseert zij samen met het Werkgevers Servicepunt Haaglanden (onderdeel van het UWV) vijf speeddatesessies: vijf dagen waarop werkzoekenden zichzelf kort kunnen presenteren met als doel aan de slag te gaan in de nieuwe vestiging van de bouwmarkt.

Voor de nieuwe vestiging in Den Haag Ypenburg zoekt Hornbach circa 150 nieuwe medewerkers. Gemotiveerde en hardwerkende mensen met passie voor het assortiment van Hornbach, maar ook het klantencontact. Deze vakkrachten zijn bereid in zichzelf te investeren om vervolgens de klanten met plezier van passend advies te kunnen voorzien. Bij Hornbach zijn er diverse opleidingsmogelijkheden en er zijn voldoende kansen om door te groeien: ontwikkeling van personeel staat er centraal, gezien het enorme aanbod van trainingen, cursussen en opleidingen.

Werkgevers Servicepunt Haaglanden
“De speeddates bieden een unieke mogelijkheid voor zowel Hornbach als werkzoekenden om zichzelf in the picture te zetten. Als het ook nog eens van beiden kanten klikt, is iedereen uitstekend geholpen. Wij faciliteren en organiseren dit dan ook heel graag”, zegt Philip Rubay Bouman van het Werkgevers Servicepunt Haaglanden hierover. “Een echte win-winsituatie. Bovendien een effectief en mooi middel om werkgevers en werknemers met elkaar te verbinden. Dat hebben onze eerdere gezamenlijke speeddates ten aanzien van de nieuwe vestiging in Amsterdam wel bewezen”, sluit Philip Rubay Bouman enthousiast af.

Speeddates
Eerst zal Hornbach een korte presentatie geven, gevolgd door genoemde speeddates. Dit zijn korte een-op-eengesprekken waarbij de kandidaten kennis kunnen maken met verschillende medewerkers van het bedrijf. Ook het cv en een aantal selectiecriteria worden hierbij besproken. Bij een klik van beide kanten krijgt de kandidaat een vervolggesprek.

Intern opleidingstraject
Alle nieuwe medewerkers krijgen een intern opleidingstraject, waarin ze nog extra vakkennis en praktische vaardigheden opdoen. Daarna volgt een inwerkperiode bij een van de andere vestigingen in het land. Als de nieuwe vestiging in Den Haag halverwege 2017 opengaat, zijn ze er helemaal klaar voor.

Data
De speeddates zullen plaatsvinden op maandag 31 oktober, dinsdag 22 november, maandag 12 december, woensdag 11 januari en dinsdag 21 februari. Hornbach is met name op zoek naar mensen die ervaring hebben in de bouw, en het liefst aangevuld met verkoopervaring. Werkzoekenden die ook willen kennismaken met Hornbach, kunnen zich melden bij hun contactpersoon van het Werkgevers Servicepunt Haaglanden.

HORNBACH is een onafhankelijke, internationale keten van projectbouwmarkten met tuincentra. Het Duitse familiebedrijf heeft een historie van ruim 140 jaar en meer dan 24.000 medewerkers. HORNBACH is sinds 1997 actief in Nederland en heeft inmiddels zeventien projectbouwmarkten en één vestiging HORNBACH Vloeren in ons land. In de afgelopen zestien jaar werd HORNBACH vijftien keer verkozen tot Beste Bouwmarkt van Nederland. In 2021 riepen consumenten HORNBACH.NL voor de vierde keer uit tot Beste Webshop in de categorie bouwmarkten. HORNBACH kreeg in februari 2022 opnieuw het predicaat Laagste Prijs van de Consumentenbond, de bouwmarkt is 11% goedkoper dan het gemiddelde. De basis voor de succesvolle HORNBACH-formule zijn de vijf kernwaarden: laagsteprijsgarantie (ook na aankoop), deskundig advies, competente service, een enorm assortiment (van 120.000 artikelen) en grote voorraden (bij 50.000 artikelen).

Instagram has returned invalid data.