HORNBACH newsroom Persportaal van HORNBACH Nederland voor mediaprofessionals
Sinterklaascadeautjes voor regionale Voedselbanken

Vrijwilligers Stichting HORNBACHhelpt overhandigen duizenden knutselpakketten

Zonder pakjes geen pakjesavond. Daarom brachten vrijwilligers van Stichting HORNBACHhelpt de afgelopen dagen een bezoek aan zeven regionale distributiecentra van de Voedselbank. Daar overhandigden zij knutselpakketten, bestemd voor kinderen voor wie pakjesavond niet vanzelfsprekend is.

Klussen, dat kunnen ze bij Hornbach als de beste. Via stichting HORNBACHhelpt zet de bouwmarkt haar kennis graag in om lokale goede doelen in de buurt van de bouwmarkten te steunen. En dus klusten vrijwilligers van Stichting HORNBACHhelpt uit het hele land, de afgelopen week duizenden knutselpakketten in elkaar. “Dat hebben we met liefde en plezier gedaan”, vertelt Maarten Post van Stichting HORNBACHhelpt. “Sinterklaas moet een feest zijn voor alle Nederlandse gezinnen. Maar cadeautjes zijn helaas niet voor alle kinderen vanzelfsprekend. Daar wilden wij graag verandering in brengen. In overleg met de Sint en zijn Kluspieten hebben we deze unieke doe-het-zelfcadeautjes samengesteld en overhandigd aan de Voedselbanken.”

Heerlijk avondje
De Voedselbanken zijn blij met de actie van HORNBACHhelpt, die pakjesavond voor velen tot een heerlijk avondje maakte. Zo laat Paul Batist, vrijwilliger bij de Voedselbank in Den Haag weten: “Er zijn in ons land helaas ontzettend veel mensen die getroffen worden door armoede. Het is belangrijk dat kinderen uit gezinnen die het minder breed hebben ook Sinterklaas kunnen vieren.” Ook Michiel Sanders van de Voedselbank in Amsterdam is geraakt door het initiatief van HORNBACHhelpt: “Extraatjes zijn voor deze kinderen bijzonder. Dat we nu geen eten, maar een heus cadeau overhandigen maakt het extra speciaal.” Kees Bakker, vrijwilliger bij de Voedselbank in Arnhem, besluit: “Dat de kinderen zich onderdeel kunnen voelen van dit feest is ontzettend fijn!”