Spectaculair bouwwerk op grasmat Vitesse – FC Twente

Hornbach bouwt gedroomde stadionplek van Ismael Yalvac in GelreDome

Arnhem, 8 maart 2020 – Ismail Yalvac had de avond van zijn leven. Gisteren beleefde hij de wedstrijd Vitesse – FC Twente vanuit zijn eigen ontworpen zitplaats, vlak langs de zijlijn in stadion GelreDome. Een ludieke actie van projectbouwmarkt HORNBACH, die de spectaculaire stadionplek samen met Ismail bouwde.

Vorige maand riepen Vitesse en Hornbach alle fans op om dé ultieme stadionplek te ontwerpen. “Daar had de 22-jarige Doesburger Ismail Yalvac, die industrieel productdesign studeert, wel een idee over”, vertelt Peter Vuijk, vestigingsmanager van Hornbach Duiven. “Van alle originele schetsen voor tribunes, tronen en dug-outs sprong zijn inzending eruit. En dus gingen wij samen met Ismail aan de slag om zijn droomontwerp te realiseren. We adviseren in onze bouwmarkt dagelijks over bouwprojecten in alle soorten en maten, maar dit is natuurlijk ook voor ons een uniek project.”

Vliegende arend
“Centraal in het ontwerp staat de arend van Vitesse”, vertelt Ismail enthousiast over zijn bouwwerk. “We hebben een soort glazen huis gemaakt, de Arend omhelst dit als het ware. Als de deuren van de deze chille stadionplek links en rechts open staan, dan is het net of de arend zijn vleugels uitslaat. Binnen vind je een lekkere loungebank, zo heb ik het beste van twee werelden gecombineerd: het relaxte van thuis op de bank voetbal kijken én de sfeer en adrenaline die je krijgt van voetbal kijken in het stadion. Vrijdag was ik jarig, de wedstijd van gisteren was het beste cadeau!”

Perfecte match
De tekening uitwerken, materialen verzamelen en bouwen maar. Voor Ismail was het project de perfecte match: “Als student industrieel productdesign heb ik veel interesse in bouw, fantastisch dat ik dit kon combineren met mijn interesse voor voetbal. Het was heel gaaf om deze zitplaats samen met de professionals van Hornbach Duiven te realiseren. Ze dachten goed mee over de praktische uitvoerbaarheid van het ontwerp. Het uitzoeken van de materialen was een feestje. Bij Hornbach is de keuze enorm, je vindt er echt alles voor jouw project. De grootste uitdaging? Het vervoer. We hebben deze stadionplek zó gemaakt dat je hem makkelijk uit elkaar kan halen, anders paste hij nooit in de vrachtwagen of door de deur van het stadion”, aldus Ismail Yalvac.

HORNBACH is een onafhankelijke, internationale keten van projectbouwmarkten met tuincentra. Het Duitse familiebedrijf heeft een historie van ruim 140 jaar en meer dan 21.000 medewerkers. HORNBACH is sinds 1997 actief in Nederland en heeft inmiddels vijftien vestigingen in ons land. HORNBACH won in 2019 voor de veertiende keer de Retail Jaarprijs, in de categorie ‘Beste Bouwmarkt van Nederland’, en nam dit jaar ook de Webshop Award Bouwmarkten in ontvangst. Tevens is HORNBACH bij onafhankelijk onderzoek (waarderingsrapport DIY) van GfK al vier keer op rij uit de bus gekomen als best gewaardeerde bouwmarkt. De basis voor de succesvolle HORNBACH-formule zijn de vijf kernwaarden: laagsteprijsgarantie, deskundig advies, competente service, een enorm assortiment (van 120.000 artikelen) en grote voorraden (bij 50.000 artikelen).