Hornbach newsroom Persportaal van HORNBACH Nederland voor mediaprofessionals

Speeltuin Welten klaar voor seizoen dankzij HORNBACHhelpt

Vrijwilligers renoveren hart van Heerlense speeltuin

Nog even en dan genieten kinderen en ouders weer van Speeltuin Welten! Op 13 april opent de Limburgse speeltuin zijn poorten weer voor de kinderen uit de omgeving. Deze speeltuin heeft dankzij Stichting HORNBACHhelpt een prachtige nieuwe blokhut gekregen. Met een team van vrijwilligers en de benodigde materialen bouwde Stichting HORNBACHhelpt het nieuwe hart van deze speeltuin.

Speeltuin Welten is voor veel mensen in de regio een dierbare plek. Al generaties lang is dit dé speeltuin waar kinderen naar hartenlust en onder toezicht kunnen spelen. De geliefde speelplek draait grotendeels op vrijwilligers. Het centrale gebouw, waar ouders iets te eten of drinken kunnen kopen, was behoorlijk vervallen. Daar moest iets aan gebeuren voor de start van het buitenspeelseizoen. De speeltuin zelf had daar noch de mensen, noch de materialen voor. Daarom kwam Stichting HORNBACHhelpt in actie. Deze stichting is opgericht om iets terug te doen voor de maatschappij, door vrijwilligers en materialen in te zetten bij bouw- en tuingerelateerde activiteiten voor maatschappelijke projecten, zoals deze speeltuin.

Nieuwe blokhut
“We begonnen vandaag vroeg, want er was heel wat werk aan de winkel”, vertelt Bob Rohenkohl, vrijwilliger vanuit Stichting HORNBACHhelpt. “Er moest een volledig nieuwe blokhut worden gebouwd. Compleet met keukenblok en voorzien van elektra. Ook moest de blokhut nog geschilderd worden, evenals een aantal speeltoestellen, en zo was er nog veel meer te doen: nieuw zand in de zandbak, het materiaalhok opruimen, schoonmaken. Samen met vrijwilligers van de speeltuin waren er de hele dag mensen bezig om deze enorme klus te klaren. Onze algemeen directeur Evert de Goede heeft ook de handen uit de mouwen gestoken. De speeltuin is hiermee helemaal klaar voor het buitenspeelseizoen en ik ben trots dat wij dit project mochten oppakken!”

Geweldige bijdrage
Suzanne Goedmakers, bestuurslid van Speeltuin Welten, is zeer trots en dankbaar: “Stichting HORNBACHhelptheeft ons enorm geholpen. De blokhut, het hart van onze speeltuin, ziet er prachtig uit! Gemaakt van solide materialen en gebouwd door vakkundige mensen, wat wil je nog meer? Hier kunnen we jaren mee vooruit! Wij hebben nu nóg meer zin in de start van het buitenspeelseizoen op 13 april. En alle kinderen die we dit seizoen verwachten, kijken er ook naar uit. Reuze bedankt!”

HORNBACH is een onafhankelijke, internationale keten van projectbouwmarkten met tuincentra. Het Duitse familiebedrijf heeft een historie van ruim 140 jaar en meer dan 24.000 medewerkers. HORNBACH is sinds 1997 actief in Nederland en heeft inmiddels zeventien projectbouwmarkten en één vestiging HORNBACH Vloeren in ons land. In de afgelopen zestien jaar werd HORNBACH vijftien keer verkozen tot Beste Bouwmarkt van Nederland. In 2021 riepen consumenten HORNBACH.NL voor de vierde keer uit tot Beste Webshop in de categorie bouwmarkten. HORNBACH kreeg in februari 2022 opnieuw het predicaat Laagste Prijs van de Consumentenbond, de bouwmarkt is 11% goedkoper dan het gemiddelde. De basis voor de succesvolle HORNBACH-formule zijn de vijf kernwaarden: laagsteprijsgarantie (ook na aankoop), deskundig advies, competente service, een enorm assortiment (van 120.000 artikelen) en grote voorraden (bij 50.000 artikelen).

Instagram has returned invalid data.