Tegeltjeswijsheden bij Hornbach

Projectshow bouwmarkt komende maand in teken zelf tegels leggen

Met eigen handen tegels leggen? Graag zelf op de knieën, maar geen idee hoe te beginnen? Benieuwd naar het palet aan mogelijkheden, aangereikt door professionals? Vanuit die gedachte geeft Hornbach komende maand een gratis cursus ‘Tegels leggen’. De bouwmarkt laat in de weekenden van juli zien hoe hobbyklussers dit project zelf kunnen aanpakken. Iedereen met een beetje goede wil kan zijn of haar kennis en vaardigheden in een uurtje laten bijspijkeren. Wie zich alvast wil laten inspireren, kan terecht op www.hornbach.nl/tegels.

De projectshows vinden plaats in alle vestigingen (Hornbach Geleen uitgezonderd) van de bouwmarkt annex tuincentrum, van 4 tot en met 26 juli; op vrijdagen van 18.30 tot 20.00 uur en op zaterdagen van 14.00 tot 15.00 uur en 16.00 tot 17.00 uur. De experts van de bouwmarkt geven het eerste half uur een demonstratie, waarna geïnteresseerden zelf met de aangereikte tegelwijsheden aan de slag gaan.

Voor iedere stijl en sfeer

De experts van de bouwmarkt laten ter plekke niet alleen zien hoe je wanden en muren kunt betegelen, maar ze demonstreren ook handigheidjes als elastisch voegen en tegels snijden en boren. Ze weten ook precies wat erbij komt kijken om bijvoorbeeld glasmozaïek of een marmermat te leggen. “Onze winkels kennen een rijk assortiment aan tegels, natuursteen en aanverwante artikelen”, licht Hans van Bemmel (hoofd inkoop) toe, aan de vooravond van de projectshows. “Onze tegels bieden designmogelijkheden voor iedere gewenste stijl en sfeer. Denk aan een moderne, minimalistische sfeer met zwarte en witte tegels. Een klassieke uitstraling met tijdloze marmer- en natuursteen of warme aardetinten. Maar we hebben ook tegels in huis voor een barokke uitstraling, met gestileerde bloemmotieven. Een combinatie van deze stijlen is ook mogelijk.”

MontageService

Wie tegels leggen toch liever overlaat aan vakmensen, kan een beroep doen op de MontageService van Hornbach. Voor wanneer de tijd ontbreekt om zelf de handen uit de mouwen te steken, of omdat een project zo groot is dat extra handen welkom zijn. Vakkundige en betrouwbare servicepartners van Hornbach kunnen monteren, installeren en leggen. Meer informatie over deze unieke service (met ook hier vaste lage prijzen én garantie) is te vinden op www.hornbach/nl/montageservice.

Ilse Mijnders
HORNBACH is een onafhankelijke, internationale keten van projectbouwmarkten met tuincentra. Het Duitse familiebedrijf heeft een historie van ruim 140 jaar en meer dan 19.000 medewerkers. HORNBACH is sinds 1997 actief in Nederland en heeft inmiddels veertien vestigingen in ons land. HORNBACH won in 2018 voor de dertiende keer de Retail Jaarprijs, in de categorie ‘Beste Bouwmarkt van Nederland’, en nam dit jaar ook de Webshop Award Bouwmarkten in ontvangst. Tevens is HORNBACH bij onafhankelijk onderzoek (waarderingsrapport DIY) van GfK al vier keer op rij uit de bus gekomen als best gewaardeerde bouwmarkt. De basis voor de succesvolle HORNBACH-formule zijn de vijf kernwaarden: laagsteprijsgarantie, deskundig advies, competente service, een enorm assortiment (van 120.000 artikelen) en grote voorraden (bij 50.000 artikelen).