Doener Hornbach

Tijdschriftenland verrijkt met DOENER

Stijlvol magazine voor hobbyklussers verschijnt in vijf landen

Deze week verscheen de eerste editie van DOENER, een hagelnieuw magazine van ruim honderd pagina’s, voor klussers die graag hun eigen wereld scheppen. Een idee van Hornbach, op de markt gebracht door G+J Corporate: een onafhankelijke uitgeverij die bekendstaat om hoogstaande journalistieke uitingen. Denk aan Quest, JAN, Vogue, National Geographic en Holland Herald. DOENER verschijnt niet alleen in Nederland, maar ook in vier andere Europese landen.

“We zijn ons ervan bewust dat het nog altijd onzekere tijden zijn in de bladenwereld”, zegt Michel van Slingerland, Marketing Manager bij Hornbach Bouwmarkt Nederland. “Maar wij zijn ervan overtuigd dat het huidige landschap van tijdschriften ruimte biedt voor een stijlvol magazine, dat de miljoenen klussers in ons land inspireert tot grootse daden.”

Geen waan van de dag
Met het lanceren van een nieuw consumententijdschrift gaat Hornbach dus niet bepaald mee in een hype, eerder het tegenovergestelde. “Wie ons een beetje kent, kijkt daar vast niet van op”, meent Van Slingerland. “Het uitbrengen (in vijf landen) van een vernieuwend blad als DOENER past helemaal bij Hornbach, omdat wij ons niet laten leiden door de waan van de dag. Dat hebben we de afgelopen jaren wel bewezen, onder andere door onze onderscheidende communicatie én door trouw te blijven aan onze kernwaarden.”

vanhulzen•gummo•kicks
Tom Lebrechthausen
Telefoon:071 - 560 20 60 / 06 - 5430 5163
E-mail:hornbach@vhgk.nl
Het van oorsprong Duitse familiebedrijf is in 1877 opgericht en sindsdien uitgegroeid tot een onafhankelijke, internationale keten van projectbouwmarkten met tuincentra. In 1997 opende HORNBACH de eerste Nederlandse vestiging in Zaandam. Inmiddels is dit aantal vertienvoudigd en met succes. HORNBACH won al meerdere malen de prestigieuze Retail Jaarprijs in de categorie “Beste Bouwmarkt van Nederland”. De basis van de succesvolle formule HORNBACH zijn de vijf kernwaarden: laagsteprijsgarantie, een enorm assortiment, grote voorraden, deskundig advies en competente service. Elke dag, voor elke klant, voor elk project. Er is altijd iets te doen.