Trainingen Sallandse Mixed Hockey Club hervat

Vereniging klaar voor de toekomst, blokhut HORNBACHhelpt maakt renovatie af

Met meer dan 200 leden is de Sallandse Mixed Hockey Club (SMHC) een onmisbare uitlaatklep voor veel jongeren uit de regio. Na zeven weken corona-sluiting worden de trainingen vandaag hervat en kan er weer naar hartenlust gehockeyd worden. Het veld ligt er strak bij, mede dankzij Stichting HORNBACHhelpt die een splinternieuwe blokhut leverde waarin de trekker en het andere veldgereedschap droog kan worden opgeslagen.

“We zijn ontzettend blij met de hulp van Stichting HORNBACHhelpt”, vertelt Tom Klein Koerkamp van SMHC. “De afgelopen jaren zijn we druk bezig geweest met verschillende renovaties om de vereniging toekomstbestendig te maken. Zo hebben we er onder andere een hockeyveld bijgekregen, zodat meer regiogenoten hier kunnen hockeyen. Dat willen we natuurlijk goed onderhouden en dus was een blokhut om veldgereedschap op te slaan hard nodig. De oude schuur viel bijna uit elkaar. Gelukkig schoot Stichting HORNBACHhelpt ons te hulp, want als vereniging moet je het toch hebben van donaties en vrijwilligers.”

Klaar voor de toekomst
Samen met twee andere vrijwilligers van de hockeyclub zette Tom de blokhut in vier dagen in elkaar. “Normaal gesproken helpen vrijwilligers van HORNBACHhelpt mee, maar die mochten vanwege het coronavirus het terrein niet op. Gelukkig zijn we zelf ook best handig. Het was een flink bouwpakket, alle planken moesten aan elkaar geschroefd worden. Maar het resultaat mag er zijn. De blokhut staat als een huis en was mooi op tijd klaar voor de hervatting van de trainingen vandaag. Hier kunnen we zeker weer 25 jaar mee vooruit. Fantastisch dat Stichting HORNBACHhelpt daaraan heeft bijgedragen. Op naar een sportieve toekomst!”

HORNBACH is een onafhankelijke, internationale keten van projectbouwmarkten met tuincentra. Het Duitse familiebedrijf heeft een historie van ruim 140 jaar en meer dan 21.000 medewerkers. HORNBACH is sinds 1997 actief in Nederland en heeft inmiddels vijftien vestigingen in ons land. HORNBACH won in 2019 voor de veertiende keer de Retail Jaarprijs, in de categorie ‘Beste Bouwmarkt van Nederland’, en nam dit jaar ook de Webshop Award Bouwmarkten in ontvangst. Tevens is HORNBACH bij onafhankelijk onderzoek (waarderingsrapport DIY) van GfK al vier keer op rij uit de bus gekomen als best gewaardeerde bouwmarkt. De basis voor de succesvolle HORNBACH-formule zijn de vijf kernwaarden: laagsteprijsgarantie, deskundig advies, competente service, een enorm assortiment (van 120.000 artikelen) en grote voorraden (bij 50.000 artikelen).