Twaalf van de veertien keer verkozen tot Beste Bouwmarkt

Consumenten roepen Hornbach in 2017 voor twaalfde keer uit tot Beste Bouwmarkt van Nederland

Het is een ongekende prestatie: twaalf van de veertien keer als winnaar uit de bus komen bij de verkiezing tot Beste Bouwmarkt van Nederland. Hornbach doet het. Vanmiddag werden in Amsterdam de uitkomsten van het jaarlijkse consumentenonderzoek `ABN AMRO Beste Winkelketen van Nederland’ gepresenteerd. Opnieuw sleept de projectbouwmarkt de titel in de wacht.

Consument maakt keuze
“Dat consumenten ons voor de twaalfde keer uitroepen tot winnaar, is fantastich”, laat Evert de Goede, directeur Hornbach Nederland, weten. “Voor hen doen we het!” De Retail Jaarprijs, die dit jaar voor de veertiende keer werd uitgereikt, maakt deel uit van het grootste onafhankelijke consumentenonderzoek van ons land. In totaal brachten 500.000 consumenten hun stem uit. Doe-het-zelvers uit het hele land beoordeelden bouwmarkten op aspecten als prijs, samenstelling van het assortiment, deskundigheid en klantvriendelijkheid. “Zo’n blijk van waardering went nooit. Maar al te goed beseffen wij dat je deze titel elk jaar opnieuw moet verdienen. Ook na twaalf keer winst zien wij nog altijd kansen voor verbetering, en daar werken we hard aan. Dat is alleen maar mogelijk wanneer iedereen binnen onze organisatie zich voor de volle 100% inzet. Deze prijs is dan ook een geweldige beloning voor alle inspanningen die onze deskundige en gemotiveerde medewerkers hebben geleverd. Zonder hen was dit niet gelukt”, aldus Evert de Goede.

Ilse Mijnders
HORNBACH is een onafhankelijke, internationale keten van projectbouwmarkten met tuincentra. Het Duitse familiebedrijf heeft een historie van ruim 140 jaar en meer dan 19.000 medewerkers. HORNBACH is sinds 1997 actief in Nederland en heeft inmiddels veertien vestigingen in ons land. HORNBACH won in 2018 voor de dertiende keer de Retail Jaarprijs, in de categorie ‘Beste Bouwmarkt van Nederland’, en nam dit jaar ook de Webshop Award Bouwmarkten in ontvangst. Tevens is HORNBACH bij onafhankelijk onderzoek (waarderingsrapport DIY) van GfK al vier keer op rij uit de bus gekomen als best gewaardeerde bouwmarkt. De basis voor de succesvolle HORNBACH-formule zijn de vijf kernwaarden: laagsteprijsgarantie, deskundig advies, competente service, een enorm assortiment (van 120.000 artikelen) en grote voorraden (bij 50.000 artikelen).