HORNBACH newsroom Persportaal van HORNBACH Nederland voor mediaprofessionals
Twintig jaar Hornbach in Nederland

Twintig jaar Hornbach in Nederland

Bouwmarkt wil groeien naar 25 vestigingen

Hornbach bestaat dit jaar twintig jaar in Nederland. Sinds de komst van de allereerste vestiging in 1997 in Zaandam is Hornbach in ons land flink gegroeid. Bouwprofessionals en doe-het-zelvers kunnen de projectbouwmarkt niet meer wegdenken en het bekende YippiejajaYippieYippieYeah klinkt menig Nederlander als muziek in de oren. Inmiddels heeft Hornbach dertien vestigingen in ons land. En daar komen er snel meer bij.

Grote vestigingen met ruime voorraden, extra service en een laagsteprijsgarantie voor professionals en doe-het-zelvers: met deze waarden veroverde Hornbach in de afgelopen twintig jaar de Hollandse markt. Met twaalf keer de titel ‘Beste Bouwmarkt’ op zak is Hornbach door het Nederlandse publiek omarmd en ziet de jubilerende projectbouwmarkt `alle reden tot feest!’, vertelt Maarten Post, Marketing Manager Hornbach Nederland.

Expansie
Met vestigingen van Groningen tot Geleen is Hornbach een begrip geworden. Maar de bouwmarktketen is nog lang niet uitgegroeid. “We gaan voor een optimale dekking en bereikbaarheid voor iedereen: van bouwprofessional tot doe-het-zelver”, laten expansiemanagers Jacqueline Tijchon en Gerben van Heeren van Hornbach Bouwmarkt Nederland, weten. “In het voorjaar van 2018 opent onze veertiende vestiging in Zwolle haar deuren. En op de planning staan vestigingen in Duiven, onder de rook van Arnhem, en Enschede. We hebben de ambitie om door te groeien naar 25 vestigingen.”

Jubileumcampagne van start
Vandaag start Hornbach haar jubileumcampagne. Met een speciale rol voor tongbreker `YippiejajaYippieYippieYeah’. Daarnaast speelt de bouwmarkt in op haar ruime assortiment. “Zoals je van ons gewend bent, voel je ook in deze campagne de grenzeloze drive van klussers”, laat Post weten. “Geen project is te gek. Samen maken we het tot een succes! Want met 120.000 artikelen maken wij het klussend Nederland makkelijker. Dat is een boodschap die we ook na twintig jaar graag blijven communiceren.”

Lees ook ...