Van het kwastje naar de muur

Projectshow Hornbach in juni in teken zelf verven

Schreeuwen je muren om een schilderbeurt? Graag zelf aan de slag gaan, maar sinds mensenheugenis geen kwast aangeraakt? Benieuwd naar het palet aan mogelijkheden, aangereikt door professionals? Vanuit die gedachte geeft Hornbach komende maand een gratis cursus ‘Verven met een functie’. De bouwmarkt laat in de weekenden van juni zien hoe hobbyklussers dit project zelf kunnen aanpakken. Iedereen met een beetje goede wil kan zijn of haar kennis en vaardigheden in een uurtje laten opschuren.

De projectshows vinden plaats in alle vestigingen (Hornbach Geleen uitgezonderd) van de bouwmarkt annex tuincentrum, van 6 tot en met 28 juni. Wie graag van dichtbij wil aanschouwen wat de geheimen zijn van aanbrengen van bijvoorbeeld magneet- en tegelverf, kan voor demonstraties terecht op vrijdagen van 18.30 tot 20.00 uur en op zaterdagen van 14.00 tot 15.00 uur en 16.00 tot 17.00 uur.

Bescherming en creatieve mogelijkheden

De experts van de bouwmarkt laten ter plekke niet alleen zien hoe je tegel- en droogbouwwanden kunt schilderen, maar ze demonstreren ook handigheidjes om wanden als magneet- of krijtbord te gebruiken én die wanden te beschermen tegen vlekken en krassen. Ze weten ook precies welke voorbereiding, wat voor materiaal en welke werkwijze nodig zijn om dit project te doen slagen.

“Verven lijkt zo gemakkelijk”, verklaart Hans van Bemmel, hoofd inkoop van Hornbach, het uitgangspunt van de projectshow. “Maar wie te maken heeft met slecht hechtende verflagen, weet dat mooi verfwerk geduld en kennis vereist. Vandaar deze projectshow, waarbij we klanten meer bieden dan alleen advies over kleur. Onze experts geven speciale aandacht aan bescherming en creatieve mogelijkheden voor elke wand! Om magneetverf als voorbeeld te gebruiken. Dat idee is heel eenvoudig: je mengt ijzerstof door muurverf, zodat je op elk geverfd vlak magneten kunt gebruiken. Onze magneetverf geeft elk oppervlak die magnetische eigenschappen. En zo is er tijdens de projectshows nog veel meer te ontdekken!”

Ilse Mijnders
HORNBACH is een onafhankelijke, internationale keten van projectbouwmarkten met tuincentra. Het Duitse familiebedrijf heeft een historie van ruim 140 jaar en meer dan 19.000 medewerkers. HORNBACH is sinds 1997 actief in Nederland en heeft inmiddels veertien vestigingen in ons land. HORNBACH won in 2018 voor de dertiende keer de Retail Jaarprijs, in de categorie ‘Beste Bouwmarkt van Nederland’, en nam dit jaar ook de Webshop Award Bouwmarkten in ontvangst. Tevens is HORNBACH bij onafhankelijk onderzoek (waarderingsrapport DIY) van GfK al vier keer op rij uit de bus gekomen als best gewaardeerde bouwmarkt. De basis voor de succesvolle HORNBACH-formule zijn de vijf kernwaarden: laagsteprijsgarantie, deskundig advies, competente service, een enorm assortiment (van 120.000 artikelen) en grote voorraden (bij 50.000 artikelen).