Hornbach newsroom Persportaal van HORNBACH Nederland voor mediaprofessionals
Veilig wonen

Beveiligingsexperts geven advies bij Hornbach

Preventie blijkt het wapen in de strijd tegen woninginbraken. Maar hoe beveilig je jouw huis op de juiste manier? Schakel je een expert in, of ga je zelf aan de slag? Om vragen over inbraakpreventie te beantwoorden, organiseert Hornbach de projectshow ‘Veilig Wonen’. Een interactieve en gratis sessie vol praktische beveiligingstips.

Vijf jaar op rij minder woninginbraken
Het aantal woninginbraken in Nederland daalde in 2017 voor het vijfde jaar op rij”, vertelt Maarten Post, Marketing Manager Hornbach. “Van bijna 92.000 in 2012 naar 55.421 in 2016. Voor 2017 is wederom een daling van 9% te zien. Een van de belangrijkste oorzaken van deze afname is goede beveiliging. Inbrekers krijgen het steeds lastiger. En aan die ontwikkeling dragen wij graag bij. Daarom organiseren wij deze projectshows en steunen wij ook de Nationale Inbraakpreventieweken, die onlangs bij Hornbach werden afgesloten door Sander Dekker, Minister voor Rechtsbescherming.”

Kiezen voor de juiste beveiliging
Inspiratie opdoen, vragen stellen en de nieuwste soorten beveiligingsproducten en beveiligingscamera’s bekijken: het kan allemaal tijdens de projectshow `Veilig Wonen’. Centraal staat hoe men zelf mechanische en elektronische beveiligingselementen op ramen en deuren kan bevestigen. “De projectshow duurt ongeveer een uur. Het eerste half uur geven onze experts demonstraties met verschillende producten, daarna kunnen bezoekers zelf aan de slag gaan en leggen we hun uit hoe je de producten gemakkelijk zelf kunt installeren. Op naar een jaar met nóg minder inbraken”, besluit Maarten Post.

Preventieadviseurs
Hornbach werkt al jaren samen met Stichting Nationale Inbraakpreventie Weken. Medewerkers worden opgeleid tot preventieadviseur, zodat zij consumenten kunnen adviseren over de juiste veiligheidsmaatregelen.

Elk weekend in februari
De projectshow ‘Veilig Wonen’ is in februari elk weekend te bezoeken: op vrijdagavond om 18.30 uur en op zaterdagen om 14.00 en 16.00 uur. Behalve in vesting Hornbach Wateringen.

HORNBACH is een onafhankelijke, internationale keten van projectbouwmarkten met tuincentra. Het Duitse familiebedrijf heeft een historie van ruim 140 jaar en meer dan 24.000 medewerkers. HORNBACH is sinds 1997 actief in Nederland en heeft inmiddels zeventien projectbouwmarkten en één vestiging HORNBACH Vloeren in ons land. In de afgelopen zestien jaar werd HORNBACH vijftien keer verkozen tot Beste Bouwmarkt van Nederland. In 2021 riepen consumenten HORNBACH.NL voor de vierde keer uit tot Beste Webshop in de categorie bouwmarkten. HORNBACH kreeg in februari 2022 opnieuw het predicaat Laagste Prijs van de Consumentenbond, de bouwmarkt is 11% goedkoper dan het gemiddelde. De basis voor de succesvolle HORNBACH-formule zijn de vijf kernwaarden: laagsteprijsgarantie (ook na aankoop), deskundig advies, competente service, een enorm assortiment (van 120.000 artikelen) en grote voorraden (bij 50.000 artikelen).

Instagram has returned invalid data.