Vestigingen HORNBACH Nederland tijdelijk gesloten

Online bestellen en het reserveren en afhalen van producten blijft mogelijk

In vervolg op de huidige ontwikkelingen en richtlijnen rondom het coronavirus, sluit HORNBACH de deuren van haar bouwmarkten op maandagavond 14 december om 20.00 uur tot nader order. Producten bestellen en thuis laten bezorgen via hornbach.nl, of producten reserveren en afhalen bij een bouwmarkt in de buurt, blijft mogelijk.

“HORNBACH steunt en respecteert het beleid van de Nederlandse overheid”, laat Evert de Goede, Algemeen Directeur HORNBACH Nederland, weten. “Onze bouwmarkten zijn de komende periode dan ook gesloten, in ieder geval tot en met dinsdag 19 januari 2021. Online staan we voor iedereen klaar.”

Online bestellen, reserveren en afhalen
Het online bestellen van producten blijft mogelijk. De Goede vervolgt: “We blijven klanten van dienst via onze webshop. Daarbij is het mogelijk om producten thuis te laten bezorgen, maar je kunt ze ook reserveren en afhalen bij een vestiging bij jou in de buurt. Uiteraard zetten we alles op alles om het sterk stijgende aantal webshoporders in goede banen te leiden. Echter, gezien de enorme drukte, ook bij onze bezorgpartners, kan het voorkomen dat bestellingen een langere levertijd hebben dan je van ons gewend bent. Ook bij het online reserveren en afhalen, waarbij we werken met tijdssloten, kan het zijn dat het gewenste afhaaltijdstip snel vol is. We vragen begrip voor deze situatie.”

Services
Vanwege de winkelsluiting heeft HORNBACH haar servicebeleid aangepast. Zo is de retourperiode verdubbeld van 30 naar 60 dagen en wordt deze nog eens verlengd met de duur van de lockdown. Producten kunnen worden geruild zodra de bouwmarkten weer open zijn. De MontageService werkt door volgens de richtlijnen van het RIVM. De Goede besluit: “Vanzelfsprekend houden we de ontwikkelingen rondom het coronavirus in Nederland nauwlettend in de gaten. De richtlijnen van de Nederlandse overheid en het RIVM zijn uiteraard leidend.” Kijk op hornbach.nl voor updates en antwoorden op veelgestelde vragen.

HORNBACH is een onafhankelijke, internationale keten van projectbouwmarkten met tuincentra. Het Duitse familiebedrijf heeft een historie van ruim 140 jaar en meer dan 21.000 medewerkers. HORNBACH is sinds 1997 actief in Nederland en heeft inmiddels vijftien vestigingen in ons land. In 2020 hebben consumenten HORNBACH voor de vijftiende keer uitgeroepen tot Beste Bouwmarkt van Nederland. Ook nam HORNBACH dit jaar voor de derde keer op rij de Webshop Award Bouwmarkten in ontvangst. Tevens is HORNBACH bij onafhankelijk onderzoek (waarderingsrapport DIY) van GfK al vier keer op rij uit de bus gekomen als best gewaardeerde bouwmarkt. De basis voor de succesvolle HORNBACH-formule zijn de vijf kernwaarden: laagsteprijsgarantie, deskundig advies, competente service, een enorm assortiment (van 120.000 artikelen) en grote voorraden (bij 50.000 artikelen).