Voorbereidingen bouw Hornbach Duiven van start

Eerste paal eind november de grond in

In Duiven is men gestart met de voorbereiding voor de bouw van de vijftiende Nederlandse Hornbach-vestiging. Het is de eerste bouwmarkt van de Duitse doe-het-zelfketen op Gelderse bodem. Naar verwachting openen de deuren in het voorjaar van 2020.

Hornbach Duiven wordt gebouwd op bedrijventerrein Centerpoort-Nieuwgraaf, gelegen langs de A12 en vlak bij Arnhem. “Aannemer Ten Brinke Bouw zal onze nieuwste projectbouwmarkt neerzetten”, laat Evert de Goede, algemeen directeur Hornbach Nederland, weten. “De eerste paal wordt op 26 november geslagen.”

Projectbouwmarkt met drive-in
De nieuwe vestiging is een volwaardige projectbouwmarkt met badkamer-keuken-inspiratiecentrum, dierenafdeling en tuincentrum. Op een oppervlakte van circa 15.000 m2 zijn straks 120.000 verschillende artikelen verkrijgbaar. Bovendien beschikt Hornbach Duiven ook over een drive-in. Op nog eens 4.000 m2zijn hier zware bouwmaterialen in grote hoeveelheden beschikbaar. Klanten kunnen met de auto of een busje naar het gewenste artikel rijden en de materialen direct in de auto laden. Pure service voor zowel particuliere als professionele klussers.

Ilse Mijnders
HORNBACH is een onafhankelijke, internationale keten van projectbouwmarkten met tuincentra. Het Duitse familiebedrijf heeft een historie van ruim 140 jaar en meer dan 19.000 medewerkers. HORNBACH is sinds 1997 actief in Nederland en heeft inmiddels veertien vestigingen in ons land. HORNBACH won in 2018 voor de dertiende keer de Retail Jaarprijs, in de categorie ‘Beste Bouwmarkt van Nederland’, en nam dit jaar ook de Webshop Award Bouwmarkten in ontvangst. Tevens is HORNBACH bij onafhankelijk onderzoek (waarderingsrapport DIY) van GfK al vier keer op rij uit de bus gekomen als best gewaardeerde bouwmarkt. De basis voor de succesvolle HORNBACH-formule zijn de vijf kernwaarden: laagsteprijsgarantie, deskundig advies, competente service, een enorm assortiment (van 120.000 artikelen) en grote voorraden (bij 50.000 artikelen).