HORNBACH newsroom Persportaal van HORNBACH Nederland voor mediaprofessionals

Voorjaarscampagne HORNBACH: ‘Ieder voorjaar een nieuw begin’

Met het aanbreken van het voorjaar kruipen we in Nederland uit onze grauwe wintercocon. Het wordt langer licht, de bomen bloesemen erop los, de wereld wordt steeds groener en de energie begint weer door onze lijven te gieren. Het is dit magische lentegevoel waar de nieuwe voorjaarscampagne van HORNBACH om draait. De projectbouwmarkt geeft dit gevoel geur, kleur én geluid met een commercial waar een man ontwaakt uit zijn winterslaap en uit een sappige cocon kruipt voor een nieuw begin. Een voorjaarscampagne waar de handen van gaan jeuken, ook als daar geen groene vingers aanzitten.

‘Ieder voorjaar een nieuw begin’. Zo heet de nieuwe voorjaarscampagne van HORNBACH die bomvol daadkracht, optimisme, humor en gekte zit waar de projectbouwmarkt zo bekend om staat. “Onze nieuwe commercial begint met de hergeboorte van een volwassen man die zich uit een kleddernatte cocon worstelt en met een doffe dreun op de grond valt”, vertelt Maarten Post, Hoofd Inkoop & Marketing bij HORNBACH. “Beduusd staat de man op en staat oog in oog met een groepje mensen dat op een magische plek in de natuur aan het tuinieren is in de lentezon. Hij besluit zich bij het groepje aan te sluiten en met nieuwe energie en enthousiasme te helpen om de tuin klaar te maken voor het buitenseizoen. Dat is wat lentekriebels met mensen doen.”


Zonnig nieuw begin

Post benadrukt dat de kriebels die de lente met zich meebrengt, zich niet beperken tot enkel tuinieren of het individu. “Met een knipoog en een stevige dosis positieve energie speelt HORNBACH op geheel eigen wijze in op een breder, maatschappelijk verlangen: de wens naar een nieuw begin. Naar een wereld waarin we samen de schouders eronder zetten, voor de natuur en voor elkaar. De start van het voorjaar geeft verse energie voor een zonnig nieuw begin.”


Crossmediale campagne

De campagne is 4 maart van start gegaan met teasende (digital) out of home. Op 8 maart is de commercial gelanceerd met een 20, 30 en 45 seconden versie. Bekijk hem hier. De commercial wordt ook digitaal en in bioscopen ingezet. Daarnaast wordt de campagne aangevuld met een radiospot en advertenties in print. De uitgebreide crossmediale voorjaarscampagne loopt tot en met 5 mei. Extra informatie en inspiratie voor diverse tuinprojecten is te vinden op de speciale campagnewebsite www.hornbach.nl/voorjaar.

 

 

Credits
Bureau: HeimatTBWA
Productie: STINK Berlin
Regie: TRAKTOR
Sound design: Machine London
Postproductie: Framestore London

Lees ook ...