HORNBACH newsroom Persportaal van HORNBACH Nederland voor mediaprofessionals

Voorjaarscampagne HORNBACH: ‘Laat de natuur haar gang gaan’

Maaien, snoeien, wieden. In de tuin is er altijd iets te doen. Gek genoeg roept HORNBACH met haar nieuwe voorjaarscampagne mensen op om de natuur haar gang te laten. Om zaadjes vrij te laten ontkiemen, groeien en bloeien. Grote, kleine en piepkleine beestjes hun werk te laten doen. En onkruid meer te laten zijn dan onkruid. Je staat versteld hoeveel magie er ontstaat als je de natuur haar gang laat gaan.

“Met onze nieuwe voorjaarscampagne nodigen we mensen uit om hun beeld van de perfecte tuin los te laten”, vertelt Maarten Post, Hoofd Marketing & Communicatie bij HORNBACH. “Het is niet meer te ontkennen dat het klimaat verandert met langdurige droge periodes en watertekorten tot gevolg. Ook verdwijnen steeds meer vogels, kleine dieren en insecten. Zodra we de natuur zelf haar gang laten gaan, groeit en bloeit er vanzelf weer een diversiteit aan planten in je tuin. Het natuurlijk evenwicht herstelt en dat is goed voor de biodiversiteit. Bovendien verrast de natuur je met de mooiste tuin vol kleurrijke bloemen en planten om van te genieten.”

Commercial vol inspiratie
De nieuwe commercial, die 27 maart gelanceerd wordt, laat tot in het kleinste detail zien wat er gebeurt als de natuur haar eigen weg zoekt. Talloze zaadjes worden door de wind en het regenwater verspreid. Ze vinden hun eigen plek ergens in de tuin om zich daar in de aarde te nestelen. En met het licht en de warmte van de zon groeien ze uit tot prachtige bloemen en planten. “Je wordt als kijker meegenomen met de natuurlijke reis die zaadjes maken door je tuin. Van verstuiven tot compleet nieuwe flora”, vertelt Post. “Het is een inspirerende commercial die precies laat zien wat voor bijzondere dingen moeder natuur allemaal met je tuin doet als je je er zelf niet mee bemoeit.” Bekijk de commercial hier.

Crossmediale campagne
Met de nieuwe crossmediale voorjaarscampagne ‘Laat de natuur haar gang gaan’ wil HORNBACH mensen laten nadenken over alternatieven voor hun tuin. “De campagne is vorige week van start gegaan met de eerste teasende radiospots en printadvertenties. Vanaf vandaag wordt de inzet geïntensiveerd met tv, online media en later nog met out of home”, laat Post weten. “Extra informatie en inspiratie voor een natuurlijke tuin vinden klanten op onze speciale campagnewebsite www.hornbach.nl/natuur. En met ons tuinadviesteam heeft elke HORNBACH-vestiging voldoende kennis in huis om klanten te helpen met hun natuurlijke tuinproject.”

Bureau:             HeimatTBWA
Productie:         CZAR Film GmbH