Hornbach newsroom Persportaal van Hornbach Nederland voor mediaprofessionals

Voorjaarsgeur vult Utrecht Centraal

Hornbach plaatst onderbroekenautomaat in stationshal

In de stationshal van Utrecht Centraal staat vandaag de veelbesproken onderbroekenautomaat uit de campagne ‘Zó ruikt het voorjaar’ van bouwmarkt Hornbach. Met één druk op de knop komt een speciale onderbroek met een favoriete voorjaarsgeur uit de automaat. Reizigers kunnen zo de geur van het voorjaar ruiken.
Gras, bloemen of iets anders?
“Veel Nederlanders denken bij het voorjaar aan frisse, zoete geuren van bloeiende planten”, vertelt Maarten Post, marketingmanager Hornbach Nederland. “Voor anderen is het de kenmerkende geur van gemaaid gras. Het voorjaar is hét moment om tuinprojecten, groot of klein, aan te pakken. Dat terras ligt er niet vanzelf. Daar komen bloed, zweet en tranen aan te pas. Voor ons is de geur van het voorjaar dan ook een optelsom van alle onderdelen, inclusief de inspanning die een tuinproject kost. De onderbroekenautomaat bevat gesealde onderbroeken met een voorjaarsluchtje. Bij het openen van de verpakking kunnen reizigers het voorjaar ruiken en ervaren hoe versgemaaid gras, bloeiende rozen en onbewerkt hout ruiken. We willen de reizigers in deze drukke stad zo laten ervaren wat de echte geuren van het voorjaar zijn en stimuleren om ook zelf de handen uit de mouwen te steken”, besluit Post met een knipoog.

Campagne
De onderbroekenautomaat is onderdeel van de campagne ‘Zó ruikt het voorjaar’, die vooral in Duitsland behoorlijk wat stof deed opwaaien. Daar werd een petitie gestart, die zich uitsprak tegen een Aziatische dame in de televisiespot, die de lentegeur opsnuift. Hierop volgde ook in Nederland veel media-aandacht. “De campagnes van Hornbach zijn altijd opvallend en herkenbaar. Uitgesproken communicatie leidt tot uiteenlopende reacties, maar uiteraard is het nooit onze intentie geweest om iemand te kwetsen. Daarom hebben we deze onderbroekenautomaat dan nu ook naar Nederland gebracht. Want iedereen kan zo ruiken aan het voorjaar”, aldus marketingmanager Maarten Post. Eerder werd de voorjaarsgeur ook al naar de winkelvloer gebracht met een geurtest, waar bezoekers van de bouwmarkt aan deel konden nemen.

Bekijk hier de campagne: https://www.youtube.com/watch?v=ggCNZ1y_Wek.

Hornbach Bouwmarkt Nederland
Maarten Post
Telefoon:030 - 266 98 98
E-mail:maarten.post@hornbach.com
Van Hulzen Communicatie
Ilse Mijnders
Telefoon:071 - 560 20 60 / 06 - 426 00 456
E-mail:hornbach@vanhulzencommunicatie.nl
Over HORNBACH
HORNBACH is een onafhankelijke, internationale keten van projectbouwmarkten met tuincentra. Het Duitse familiebedrijf heeft een historie van ruim 140 jaar en meer dan 19.000 medewerkers. HORNBACH is sinds 1997 actief in Nederland en heeft inmiddels veertien vestigingen in ons land. HORNBACH won in 2018 voor de dertiende keer de Retail Jaarprijs, in de categorie ‘Beste Bouwmarkt van Nederland’, en nam dit jaar ook de Webshop Award Bouwmarkten in ontvangst. Tevens is HORNBACH bij onafhankelijk onderzoek (waarderingsrapport DIY) van GfK al vier keer op rij uit de bus gekomen als best gewaardeerde bouwmarkt. De basis voor de succesvolle HORNBACH-formule zijn de vijf kernwaarden: laagsteprijsgarantie, deskundig advies, competente service, een enorm assortiment (van 120.000 artikelen) en grote voorraden (bij 50.000 artikelen).

Volg Hornbach:

Twitter
Social wall
Facebook
Social wall