HORNBACH newsroom Persportaal van HORNBACH Nederland voor mediaprofessionals

Vrijwilligers van HORNBACHhelpt steken hart onder de riem met kerst

Meer dan honderd mensen worden verrast door de actie ‘Wie gun jij een kerstboom?’

Kerst is het feest van licht en gezelligheid. Helaas is dat niet voor iedereen vanzelfsprekend. Met de kerstbomenactie van Stichting HORNBACHhelpt kon men familie, vrienden, collega’s of bekenden opgeven die wel een steuntje in de rug verdienen. Na het vertrek van Sinterklaas worden deze dagen meer dan 100 mensen verrast met een compleet verlichte en versierde kerstboom.

“De meeste mensen zijn alweer volop bezig om het thuis gezellig te maken voor kerst. Helaas geldt dat niet voor iedereen”, vertelt Maarten Post, voorzitter stuurgroep Stichting HORNBACHhelpt. Eenzaamheid, ziekte of geldproblemen; het zijn allemaal voorbeelden waardoor mensen de kerst helaas aan zich voorbij moeten laten gaan. “Maar niet als het aan HORNBACHhelpt ligt!”, zegt Post strijdbaar. “Onze stichting komt in actie om kerstsfeer te brengen bij mensen die net dat beetje extra verdienen. Of dat nou thuis is of in een verzorgingstehuis, onze vrijwilligers zorgen ervoor dat zij er deze kerst sfeervol bij zitten.”

Boom mét lichtjes en versiering
‘Wie gun jij een kerstboom?’ was de vraag die HORNBACHhelpt de afgelopen periode door heel Nederland stelde. Dat leverde talloze reacties op. Vanuit alle 18 HORNBACH-vestigingen in heel Nederland gaan medewerkers vrijwillig langs bij meer dan honderd adressen met een kerstboom. Dat niet alleen. De bomen worden geplaatst met een stevige standaard en feestelijke versiering voor het echte kerstgevoel.

HORNBACHhelpt
Het hele jaar door zet Stichting HORNBACHhelpt zich in voor mensen in de samenleving die wel wat hulp kunnen gebruiken. “Dat doen we al sinds 2017. We ondersteunen lokale en nationale initiatieven waarbij medewerkers van HORNBACH geheel vrijwillig de handen uit de mouwen steken voor een betere maatschappij”, vertelt Post. “Vooral in deze periode is het mooi om zoveel mensen die het verdienen een hart onder de riem te kunnen steken. Een opgetuigde kerstboom is voor iedereen een lichtpunt.”