HORNBACH newsroom Persportaal van HORNBACH Nederland voor mediaprofessionals

Warme douche voor klanten Hornbach

Projectshow juli in teken sanitair

Zonder veel moeite zelf de douche compleet vervangen? Met eigen handen een gemakkelijke instap voor meer comfort maken? In juli geeft Hornbach een spoedcursus ‘Douche vervangen’. De bouwmarkt laat gedurende de hele maand zien hoe klussers zelf een complete douche kunnen renoveren; van het plaatsen van een deco-colour acrylwand en douchebak met gelijkvloerse instap tot het aanbrengen van duurzame tegelpanelen met kliksysteem en de montage van een stortdouche.

De projectshows vinden plaats in alle vestigingen (Hornbach Geleen uitgezonderd) van de bouwmarkt annex tuincentrum, van donderdag 4 tot en met zaterdag 27 juli. Wie open staat voor nuttige tips over de aanpassing of complete vervanging van de douche, kan voor demonstraties terecht op vrijdagen van 18.30 tot 20.00 uur en op zaterdagen van 14.00 tot 15.00 uur en 16.00 tot 17.00 uur.

Omvangrijke klus

“Zelf de douche vervangen, is voor iedereen weggelegd, mits je de juiste voorbereidingen treft en streeft naar een nauwkeurige uitvoering”, aldus Hans van Bemmel, hoofd inkoop bij Hornbach. “Maar veel mensen, zelfs de die hard-klussers, zien op tegen renovaties in de badkamer. Het vervangen of compleet renoveren van een douche, bijvoorbeeld, is een project waar van alles bij komt kijken. Waterleiding, tegels, afvoer, noem maar op. Vaak schuiven we deze omvangrijke klus dan ook voor ons uit. Toch moet je een keer aan de slag. Met de projectshows hopen we niet alleen de mensen die tegen de klus aanhikken, een steuntje in de rug te geven, maar zeker ook de enthousiastelingen die zin hebben om te beginnen, maar niet goed weten hoe ze zo’n verbouwing aan moeten pakken. Het uitzoeken van de spullen lukt nog wel, maar dan …”

Wie verbouwingen in de badkamer toch liever aan vakmensen overlaat, kan een beroep doen op de MontageService van Hornbach. Voor wanneer de tijd ontbreekt om zelf de handen uit de mouwen te steken, of omdat een project zo groot is dat extra handen welkom zijn. Vakkundige en betrouwbare servicepartners van Hornbach kunnen monteren en leggen. Meer informatie over deze unieke service (met ook hier vaste lage prijzen én garantie) is te vinden op www.hornbach.nl/montageservice