Wim Sigmond verlaat Hornbach

Financieel directeur na ruim tweeëntwintig jaar met pensioen

Wim Sigmond (67), financieel directeur van Hornbach Bouwmarkt Nederland, is begonnen aan zijn laatste werkweek. Na een Hornbach-carrière van ruim tweeëntwintig jaar gaat hij per 1 augustus met pensioen.

Wim Sigmond was een van de allereerste medewerkers van Hornbach in Nederland. Tweeëntwintigjaar geleden stond hij met een team van zes collega’s aan de basis van Hornbach Zaandam, de eerste vestiging van de projectbouwmarkt in ons land. Inmiddels is Hornbach uitgegroeid tot een onmisbare speler in de Nederlandse doe-het-zelfbranche met een totaal van 2.600 medewerkers en veertien vestigingen. En daar blijft het niet bij. Op de planning staan nieuwe vestigingen in Duiven, Enschede, Apeldoorn en Nijmegen.

Opvolger Stephen Smits
Wim Sigmond wordt opgevolgd door Stephen Smits (50), die sinds 1 maart met Wim samenwerkt. Algemeen directeur Evert de Goede laat weten: “Iemand als Wim Sigmond kan gezien zijn lange staat van dienst niet zomaar vervangen worden. Maar wij zijn ervan overtuigd met Stephen Smits, die geen onbekende in de bouwmarktsector is, de juiste persoon op de juiste plek te hebben. Naast een flinke dosis ervaring beschikt Stephen over de Hornbach-mentaliteit en staat ook hij voor durf, lef en teamspirit.”

HORNBACH is een onafhankelijke, internationale keten van projectbouwmarkten met tuincentra. Het Duitse familiebedrijf heeft een historie van ruim 140 jaar en meer dan 21.000 medewerkers. HORNBACH is sinds 1997 actief in Nederland en heeft inmiddels vijftien vestigingen in ons land. In 2020 hebben consumenten HORNBACH voor de vijftiende keer uitgeroepen tot Beste Bouwmarkt van Nederland. Ook nam HORNBACH dit jaar voor de derde keer op rij de Webshop Award Bouwmarkten in ontvangst. Tevens is HORNBACH bij onafhankelijk onderzoek (waarderingsrapport DIY) van GfK al vier keer op rij uit de bus gekomen als best gewaardeerde bouwmarkt. De basis voor de succesvolle HORNBACH-formule zijn de vijf kernwaarden: laagsteprijsgarantie, deskundig advies, competente service, een enorm assortiment (van 120.000 artikelen) en grote voorraden (bij 50.000 artikelen).

Instagram has returned invalid data.