Hornbach newsroom Persportaal van HORNBACH Nederland voor mediaprofessionals
Wim Sigmond verlaat Hornbach

Financieel directeur na ruim tweeëntwintig jaar met pensioen

Wim Sigmond (67), financieel directeur van Hornbach Bouwmarkt Nederland, is begonnen aan zijn laatste werkweek. Na een Hornbach-carrière van ruim tweeëntwintig jaar gaat hij per 1 augustus met pensioen.

Wim Sigmond was een van de allereerste medewerkers van Hornbach in Nederland. Tweeëntwintigjaar geleden stond hij met een team van zes collega’s aan de basis van Hornbach Zaandam, de eerste vestiging van de projectbouwmarkt in ons land. Inmiddels is Hornbach uitgegroeid tot een onmisbare speler in de Nederlandse doe-het-zelfbranche met een totaal van 2.600 medewerkers en veertien vestigingen. En daar blijft het niet bij. Op de planning staan nieuwe vestigingen in Duiven, Enschede, Apeldoorn en Nijmegen.

Opvolger Stephen Smits
Wim Sigmond wordt opgevolgd door Stephen Smits (50), die sinds 1 maart met Wim samenwerkt. Algemeen directeur Evert de Goede laat weten: “Iemand als Wim Sigmond kan gezien zijn lange staat van dienst niet zomaar vervangen worden. Maar wij zijn ervan overtuigd met Stephen Smits, die geen onbekende in de bouwmarktsector is, de juiste persoon op de juiste plek te hebben. Naast een flinke dosis ervaring beschikt Stephen over de Hornbach-mentaliteit en staat ook hij voor durf, lef en teamspirit.”

HORNBACH is een onafhankelijke, internationale keten van projectbouwmarkten met tuincentra. Het Duitse familiebedrijf heeft een historie van ruim 140 jaar en meer dan 24.000 medewerkers. HORNBACH is sinds 1997 actief in Nederland en heeft inmiddels zeventien projectbouwmarkten en één vestiging HORNBACH Vloeren in ons land. In de afgelopen zestien jaar werd HORNBACH vijftien keer verkozen tot Beste Bouwmarkt van Nederland. In 2021 riepen consumenten HORNBACH.NL voor de vierde keer uit tot Beste Webshop in de categorie bouwmarkten. HORNBACH kreeg in februari 2022 opnieuw het predicaat Laagste Prijs van de Consumentenbond, de bouwmarkt is 11% goedkoper dan het gemiddelde. De basis voor de succesvolle HORNBACH-formule zijn de vijf kernwaarden: laagsteprijsgarantie (ook na aankoop), deskundig advies, competente service, een enorm assortiment (van 120.000 artikelen) en grote voorraden (bij 50.000 artikelen).

Instagram has returned invalid data.