Consumentenbond geeft Hornbach predicaat Laagste Prijs

Prijzen doe-het-zelfartikelen 12% lager bij Beste Bouwmarkt van Nederland

Projectbouwmarkt Hornbach heeft opnieuw het predicaat Laagste Prijs ontvangen van de Nederlandse Consumentenbond. De belangenorganisatie onderzocht de prijzen van 250 doe-het-zelfartikelen bij acht verschillende bouwmarktketens. De prijzen van de onderzochte producten, van gereedschap en verf tot bouwmaterialen en tuinartikelen, zijn bij Hornbach gemiddeld 12% goedkoper.

“Wij bieden consumenten altijd de laagste prijs”, laat Hans van Bemmel weten, Hoofd Inkoop Hornbach Bouwmarkt Nederland. “Het is mooi dat het onafhankelijke onderzoek van de Consumentenbond dit wederom bevestigt. Eind vorig jaar riepen consumenten ons voor de veertiende keer uit tot ‘Beste Bouwmarkt van Nederland’. Dat we nu opnieuw het predicaat Laagste Prijs ontvangen maakt ons trots. Het laat zien dat wij erin slagen lage prijzen te combineren met een hoog serviceniveau.”

12% goedkoper dan gemiddeld
De Consumentenbond peilde de prijzen van 250 producten. Voornamelijk A-merken uit de productgroepen (elektrisch) gereedschap, sanitair, verf, tuinartikelen, behang, hout en bouwmaterialen. Bij producten waarvan er geen bekend A-merk is, zoals hout of gipsplaat, hebben ze de goedkoopste vergeleken. “Ga je klussen, dan ben je bij Hornbach vrijwel altijd het goedkoopst uit. Deze bouwmarkt is 12% goedkoper dan het gemiddelde prijspeil van bouwmarkten en verdient daarmee dus het predicaat Laagste Prijs.” (Bron: Consumentengids april 2020)

Laagsteprijsgarantie
Hornbach doet niet aan aanbiedingen of kortingsacties. Van Bemmel vervolgt: “En via onze laagsteprijsgarantie zijn we sowieso altijd de goedkoopste. Mocht je bijvoorbeeld bij een andere bouwmarkt een identiek artikel in de aanbieding goedkoper aantreffen, krijg je dat artikel bij ons voor die lagere prijs en nog eens 10% extra als dank voor de tip.”

HORNBACH is een onafhankelijke, internationale keten van projectbouwmarkten met tuincentra. Het Duitse familiebedrijf heeft een historie van ruim 140 jaar en meer dan 21.000 medewerkers. HORNBACH is sinds 1997 actief in Nederland en heeft inmiddels vijftien vestigingen in ons land. HORNBACH won in 2019 voor de veertiende keer de Retail Jaarprijs, in de categorie ‘Beste Bouwmarkt van Nederland’, en nam dit jaar ook de Webshop Award Bouwmarkten in ontvangst. Tevens is HORNBACH bij onafhankelijk onderzoek (waarderingsrapport DIY) van GfK al vier keer op rij uit de bus gekomen als best gewaardeerde bouwmarkt. De basis voor de succesvolle HORNBACH-formule zijn de vijf kernwaarden: laagsteprijsgarantie, deskundig advies, competente service, een enorm assortiment (van 120.000 artikelen) en grote voorraden (bij 50.000 artikelen).