Groei Hornbach Nederland zet onverminderd door

Opening vestiging Zwolle groot succes

De omzet van Hornbach Group, het moederbedrijf van de gelijknamige bouwmarktketen, blijft groeien. In maart bracht het Duitse concern al naar buiten dat de netto-omzet in het boekjaar 2017/2018 voor het eerst boven de vier miljard euro uit kwam. De nieuwste kwartaalcijfers laten zien dat ook de start van 2018 goed is. Nederland heeft wederom een belangrijk aandeel en groeide met dubbele cijfers. Het hoogtepunt van het eerste kwartaal was de opening van de vestiging in Zwolle, de eerste in de provincie Overijssel.

De groepsomzet groeide in het eerste kwartaal van 2018 met 2,7% tot een totaal van 1,227 miljard euro. Een omzetstijging die gerealiseerd is buiten de Duitse thuismarkt. In Duitsland bedroeg de netto-omzet in het eerste kwartaal € 612,7 miljoen. Daarmee zit de bouwmarktketen bijna op hetzelfde niveau als in het eerste kwartaal van vorige jaar, toen de netto-omzet € 613,4 miljoen bedroeg. In de acht andere Europese landen waar Hornbach actief is, steeg de omzet met 6,3% tot 549,4 miljoen. Dat was in het eerste kwartaal van 2017 nog € 516,9 miljoen. Het buitenlandse aandeel in de omzet is dan ook gestegen van 45,7% naar 47,4%.

Hornbach populair in Nederland
Op 14 maart opende Hornbach haar veertiende Nederlandse bouwmarkt in Zwolle. “Een groot succes”, laat Evert de Goede, algemeen Directeur Hornbach Nederland weten. “Consumenten hebben de eerste Hornbach-vestiging van Overijssel direct in hun hart gesloten. En we zien op meer plekken, met name in het oosten van het land, een duidelijke vraag naar onze dienstverlening. Ik ben dan ook trots dat we in het najaar van 2019 onze vijftiende vestiging in Duiven, nabij Arnhem, openen. De eerste op Gelderse bodem. En we treffen tevens voorbereidingen voor bouwmarkten in andere plaatsen in het Oosten van Nederland.”

Kerncijfers Hornbach Group 1e kwartaal 2018

Op 31 mei 2018 telde bouwmarktketen Hornbach 157 doe-het-zelf winkels, waarvan 97 gevestigd in Duitsland en 60 in de rest van Europa. Het volledige kwartaaloverzicht van Hornbach Holding AG&Co. KGaA en Hornbach Baumarkt AG kunt u vinden op www.hornbach-group.com/financialreports