Kinderen kleuren tegen klimaatverandering

Support Justdiggit tijdens de ‘Justdiggitmaand’ en schep mee

Er is bijna niets zo belangrijk als de natuur. Dat beseft Hornbach ook en daarom werken zij al jaren intensief samen met Justdiggit. Een organisatie die klimaatverandering op een eenvoudige, effectieve manier bestrijdt. Een organisatie die begrijpt dat de jongste generatie de toekomst heeft, en daarom kinderen al vroeg bewust wil maken van de kwetsbaarheid van de natuur. Kinderen kunnen Justdiggit helpen door het symbool van de organisatie (de schep) zo mooi mogelijk in te kleuren, te beplakken, te knippen of te versieren. De mooiste creaties worden overgezet naar een fysieke schep.

Win een eigen schep
Bij Justdiggit staat de schep symbool. Een schep waarmee zij op verschillende droge plekken op aarde klimaatverandering tegengaat. Wanneer kinderen deze schep via een kleurplaat op een mooie manier versieren, kunnen ze hun zelfontworpen schep winnen. Het leuke hiervan is dat hun ouders met die schep direct mee kunnen scheppen voor een betere wereld. Zo strijden kinderen en hun ouders samen tegen opwarming van de aarde. De kleurplaat is te downloaden via de website of te verkrijgen bij alle Hornbach-vestigingen.

Over Justdiggit
Justdiggit is een non-profitorganisatie die streeft naar het herstel van hele ecosystemen door het ondergronds brengen van regenwater en gebruik te maken van agrobosbouw en klimaatbestendige landbouw. Door het terugbrengen van de vegetatie koelt de planeet af, want hoe groener de aarde, hoe koeler de planeet. Daarnaast ontwikkelt Justdiggit positieve, internationale campagnes en educatieprogramma’s om een hele generatie te inspireren en activeren om klimaatverandering tegen te gaan.

Ilse Mijnders
HORNBACH is een onafhankelijke, internationale keten van projectbouwmarkten met tuincentra. Het Duitse familiebedrijf heeft een historie van ruim 140 jaar en meer dan 19.000 medewerkers. HORNBACH is sinds 1997 actief in Nederland en heeft inmiddels veertien vestigingen in ons land. HORNBACH won in 2018 voor de dertiende keer de Retail Jaarprijs, in de categorie ‘Beste Bouwmarkt van Nederland’, en nam dit jaar ook de Webshop Award Bouwmarkten in ontvangst. Tevens is HORNBACH bij onafhankelijk onderzoek (waarderingsrapport DIY) van GfK al vier keer op rij uit de bus gekomen als best gewaardeerde bouwmarkt. De basis voor de succesvolle HORNBACH-formule zijn de vijf kernwaarden: laagsteprijsgarantie, deskundig advies, competente service, een enorm assortiment (van 120.000 artikelen) en grote voorraden (bij 50.000 artikelen).