Nieuwe Inkoopleider Hornbach Nederland
Als de nieuwe versterking voor het managementteam is Hans van Bemmel eindverantwoordelijk voor het inkoopbeleid van Hornbach in Nederland. Speerpunt van zijn takenpakket is het bepalen en bewaken van de strategie voor assortiment, presentatie en prijs. “Typerend voor ons inkoopbeleid is dat er een grote organisatie uit Duitsland achter ons staat, waardoor wij ons inkoopvolume kunnen bundelen. Tegelijkertijd zijn we in staat het assortiment, waar nodig, af te stemmen op de Nederlandse markt.”
Betrokkenheid
De functie van inkoper bij Hornbach is volgens Van Bemmel veel breder dan alleen het inkopen van het assortiment; de inkoper is ook verantwoordelijk voor presentatie, aftersales en voor de marketing van de producten. “Dat is een groot verschil ten opzichte van andere inkoopgerichte organisaties. Dit uitgebreide takenpakket versterkt volgens onze visie de betrokkenheid van inkopers bij de verkoop.” Daarop inhakend, benadrukt Van Bemmel dat het uitgebreide assortiment van Hornbach uniek is voor de Nederlandse markt. “Hetzelfde geldt voor de aanwezige voorraad in de winkels, waarvan het volume aanzienlijk groter is dan bij onze concurrenten. En daarbij is prijs een speerpunt, ondersteund door onze laagsteprijsgarantie. Tevens richt Hornbach zich alleen op bouwmarkt- en tuincentra-artikelen en niet op branchevreemde producten.”