Opnieuw omzetgroei met dubbele cijfers voor Hornbach Nederland

Een derde kwartaal van uitersten voor Hornbach Group

De Hornbach Group kijkt met gemengde gevoelens terug op het derde kwartaal van 2018. De kwartaalcijfers, die het bedrijf vandaag naar buiten bracht, laten een omzetstijging van 7,7% zien. De kosten zijn echter gestegen en konden niet worden gecompenseerd door de groei van de brutowinst. Wel heeft Hornbach Nederland substantieel bijgedragen aan de totale groei én groeit het voor het derde kwartaal op rij dit jaar, met dubbele cijfers.

Hornbach Group
In de eerste negen maanden van het boekjaar steeg de geconsolideerde groepsomzet met 4,8% tot 3.475,5 miljoen euro, terwijl de aangepaste EBIT 11,1% lager was dan vorig jaar en uitkwam op 180.600.000 euro. Net als in voorgaande periodes werd de omzetgroei vooral buiten thuisland Duitsland gerealiseerd. Hornbach zag haar omzet in het derde kwartaal in de acht overige Europese landen samen stijgen met 10,9% tot een totaal van 492,6 miljoen euro.

Groei in Nederland
“We zijn zeer tevreden met ons Nederlandse aandeel, dat een substantiële bijdrage heeft in de omzetgroei van Hornbach”, concludeert algemeen directeur Evert de Goede van Hornbach Nederland. “De afgelopen maanden zagen wij de omzet wederom met dubbele cijfers groeien. Er wordt volop verbouwd, door de razenddrukke professionals en ook steeds meer door consumenten zelf. De komende jaren gaan we verder groeien in Nederland. We bouwen momenteel een nieuwe vestiging in Duiven, vlak bij Arnhem. En op de planning staan vestigingen in Apeldoorn, Enschede en Nijmegen.”