Spring met Hornbach de diepte in

Voorjaarscampagne 2016 brengt gevoel en intensiteit van leven terug

De nieuwe voorjaarscampagne van Hornbach. Een campagne gericht op aanpakken. Een oproep de lentekriebels om te zetten in daden. Vanuit niets bouwen naar iets. Terug naar de oorsprong. Toen vakmanschap nog centraal stond. Zoals met klussen. De mens en het materiaal. Samen één. Vol passie en wilskracht van niks naar alles. In elke vezel het leven voelen.

Tijd voor Hornbach om in te grijpen. De voorjaarscampagne als moment van zelfreflectie. Wat gebeurt er allemaal? Er wordt alleen nog maar gepraat. Mensen weten steeds minder van aanpakken. Doen niets meer op gevoel. Digitalisering rukt op, en de meeste mensen wonen in een stad. Kennen koeien en wilde zwijnen nog slechts van beelden. De natuur ernstig in het nauw. Een campagne om terug te keren naar de basis. Luisteren naar het instinct. Pak het ruwe hout. Voel de ijzige spijkers. Beleef de ervaring van het doen. Proef de emotie van een voltooid project.

Leef
“Heimat heeft weer een goede campagne afgeleverd”, zegt Michel van Slingerland, marketingmanager bij Hornbach. “Een campagne die de identiteit van Hornbach beslist dekt. Want wanneer je vol overgave een nieuw project induikt en dit met enthousiasme en bezieling doet, ontstaan de mooiste dingen. Eigenhandig met ruw materiaal een project succesvol voltooien. Dat gevoel, die voldoening. Dát is de essentie.” Dan de commercial. Een naakte man. Een sprong in het diepe. Hij laat het los, en los gaat het. Hij rolt door alle soorten materialen. Kiezels, gras, houtsnippers. Eén met het materiaal. Eén met de natuur. Via zijn huid, handen en benen. De man is gelukkig. Dit is zoals het hoort. Rollend door het gras. De kriebelende sprieten prikkelen zijn huid. Blij als een kind. Door naar de houtsnippers. Minder aangenaam. Niet voor hem. Hij schreeuwt van geluk. Back to basics. Via een grote modderpoel belandt hij weer in de realiteit. Lekker in zijn eigen tuin aan het werk. Zijn project – de sprong in het diepe – nadert het einde. Hij herinnert zich weer dat hij leeft. Hier draait het om. Voor hem. Voor Hornbach.

Ilse Mijnders
HORNBACH is een onafhankelijke, internationale keten van projectbouwmarkten met tuincentra. Het Duitse familiebedrijf heeft een historie van ruim 140 jaar en meer dan 19.000 medewerkers. HORNBACH is sinds 1997 actief in Nederland en heeft inmiddels veertien vestigingen in ons land. HORNBACH won in 2018 voor de dertiende keer de Retail Jaarprijs, in de categorie ‘Beste Bouwmarkt van Nederland’, en nam dit jaar ook de Webshop Award Bouwmarkten in ontvangst. Tevens is HORNBACH bij onafhankelijk onderzoek (waarderingsrapport DIY) van GfK al vier keer op rij uit de bus gekomen als best gewaardeerde bouwmarkt. De basis voor de succesvolle HORNBACH-formule zijn de vijf kernwaarden: laagsteprijsgarantie, deskundig advies, competente service, een enorm assortiment (van 120.000 artikelen) en grote voorraden (bij 50.000 artikelen).