HORNBACH 1 jaar in Duiven
Grootste bouwmarkt van Gelderland blikt terug op bijzonder eerste jaar
De trotse vestigingsmanager herinnert zich de opening als de dag van gisteren. Peter Vuijk: “We stonden te popelen, op die vroege donderdagochtend 29 januari. En de klanten ook. Vanaf het moment dat de deuren open schoven was het een drukte van belang. Veel doe-het-zelvers waren tot dan toe nooit in een HORNBACH bouwmarkt geweest en reageerden verrast op het reusachtige assortiment. Professionele klussers, zoals zzp’ers in de bouw, waren vooral blij dat zij niet meer hoefden om te rijden voor onze ProfiService.” Al snel kleurden de harten van Gelderse klussers HORNBACH-oranje. “Mensen weten ons te vinden voor grote en kleine klussen en rijden met gemak door onze Drive In als ze snel aan de slag willen met hun project.” Ook de harten van niet-klussers liet HORNBACH sneller kloppen. Want via Stichting HORNBACHhelpt steunt de bouwmarkt maatschappelijke projecten. Zo knapte het team van Peter Vuijk onder andere het dakterras van ouderencentrum Liemerije Meulenvelden in Didam op. Daardoor kunnen de dementerende ouderen er nu tuinieren, wat hun woonplezier enorm vergroot.
Veilig klussen tijdens intelligente lockdown
Amper een maand na de opening bereikte het coronavirus ons land en kwamen Peter en zijn team voor ongekende uitdagingen te staan. Peter vervolgt: “Gelukkig mochten we tijdens de eerste intelligente lockdown open blijven. Maar dat vroeg wel de nodige inspanning van medewerkers en klanten. Want in rap tempo werden allerlei veiligheidsmaatregelen ingevoerd. Zo startten we snel met het reguleren van het aantal bezoekers. Winkelwagens werden verplicht en die hebben we al die tijd trouw voor klanten schoongemaakt. En in oktober voerden we al een mondkapjesplicht in. Met elkaar hebben we echt alles op alles gezet om veilig inkopen doen mogelijk te maken. Zodat men zo veel mogelijk, noodzakelijke klussen kon blijven uitvoeren.”
Klussen met online advies
Op 14 december kwam alsnog het moment waarop HORNBACH Duiven haar deuren moest sluiten. Peter: “Ja, dat is ontzettend balen. Want het zal je maar gebeuren dat je nu spontaan lekkage hebt, een kapotte cv, of midden in een verhuizing zit en een nieuwe keuken of badkamer wilt plaatsen. Dan kun je wel wat hulp gebruiken. En dus blijven we klanten zo goed als mogelijk van dienst via onze webshop. Daarbij is het mogelijk om producten thuis te laten bezorgen, maar je kunt ze ook reserveren en bij ons afhalen. Daarnaast zijn we gestart met het geven van online projectadvies. Gewoon even videobellen met onze specialisten. Deze gratis adviesgesprekken van maximaal 30 minuten voeren we via MS Teams. Wanneer je zo’n gesprek voor een keuken of badkamer maakt, kunnen onze specialisten je zelfs voorzien van een 3D-tekening. Een afspraak maak je eenvoudig via www.hornbach.nl/online-projectadvies. Zo komen uit een situatie als deze ook mooie nieuwe initiatieven voort. Ik ben dan ook ontzettend trots op mijn collega’s en op het feit dat zij zich ondanks alle uitdagingen altijd met evenveel enthousiasme inzetten. We hopen dat iedereen gezond blijft en kijken uit naar het moment dat we onze deuren weer mogen openen.”