HORNBACH newsroom Persportaal van HORNBACH Nederland voor mediaprofessionals

Industriële lampen meest populair

Consumenten zijn op zoek naar nieuwe verlichting

Komend weekend gaat de wintertijd weer in. Met het oog op kortere dagen en winteravonden op de bank, zijn Nederlanders volop bezig met verlichting. Dat zien we onder meer aan het zoekgedrag op internet en het koopgedrag in de bouwmarkt. Het gaat hierbij niet alleen om de juiste soort licht, maar ook om het model van de lamp.

In de wintermaanden wordt 52% meer gezocht op verlichting dan in de zomer. Elk jaar is er vanaf eind oktober een stijgende lijn in het aantal Google-zoekopdrachten voor verlichting. Het past in de trend om via je interieur meer te laten zien wie je bent, en te zoeken naar originele items. In plaats van een plafonnière in elke kamer en een stalamp in de hoek kiezen we tegenwoordig voor verlichting die iets toevoegt. Niet eerder werd er zo vaak op ‘industriële lamp’ gegoogeld als in oktober dit jaar.

Meer dan gewoon licht
“Met de juiste lamp geef je karakter aan je huis. Je accentueert de bestemming die je elke woonruimte geeft. De vorm en stijl van de lamp laten zien dat je voor klassiek, strak of bijvoorbeeld industrieel gaat. Vervolgens kun je spelen met soorten licht: fel, helder licht voor de werkkamer en zachter, sfeervoller licht voor de woonkamer”, aldus Maarten Post, marketingmanager.

Advies en tips
Naast een uitgebreid assortiment voor elk verlichtingsproject biedt Hornbach ook advies. Op Hornbach.nl/projecten staan tips en uitleg over het aanbrengen van verlichting. Van de verschillen tussen led- en eco-halogeenlampen tot praktische uitleg over badkamerverlichting en elektra in het algemeen.

 

 

 

Lees ook ...