Kinderen ontwerpen eigen unieke schep

Kinderen op een leuke manier informeren over de bestaande klimaatverandering. Dat was het idee achter de kleurwedstrijd van Hornbach. Samen met Justdiggit organiseerden zij de maand van de klimaatverandering. Kinderen konden hun creatieve uitingen kwijt in een schep-kleurplaat. Van de twee mooiste kleurplaten werd een echte schep gemaakt. De gelukkige winnaars Daimon en Stacy uit Nieuwegein hebben hun schep vol trots in ontvangst genomen.

Justdiggit is een organisatie die klimaatverandering op een eenvoudige, effectieve manier bestrijdt. Hierbij staat de schep symbool. Een schep waarmee zij op verschillende droge plekken op aarde klimaatverandering tegengaat. Wanneer kinderen deze schep via een kleurplaat op een mooie manier versierden, konden ze hun eigen ontworpen schep verdienen. En dat heeft Hornbach geweten ook. Van de vele inzendingen werden de scheppen van Daimon van Otterlo en Stacy Terhaar als mooiste beoordeeld, waardoor zij binnenkort met hun ouders mee kunnen scheppen voor een beter klimaat. De schep werd overhandigd door kunstenares Juliette van Bavel. “Het is hartstikke leuk om eens iets te maken op basis van wat kinderen hebben bedacht. Ze kijken toch anders naar de wereld dan wij dat doen. Toch precies wat wij nodig hebben in onze strijd tegen klimaatverandering?”

Over Justdiggit
Justdiggit is een non-profitorganisatie die streeft naar het herstel van hele ecosystemen door het ondergronds brengen van regenwater en gebruik te maken van agrobosbouw en klimaatbestendige landbouw. Door het terugbrengen van de vegetatie koelt de planeet af, want hoe groener de aarde, hoe koeler de planeet. Daarnaast ontwikkelt Justdiggit positieve, internationale campagnes en educatieprogramma’s om een hele generatie te inspireren en activeren om klimaatverandering tegen te gaan.

Ilse Mijnders
HORNBACH is een onafhankelijke, internationale keten van projectbouwmarkten met tuincentra. Het Duitse familiebedrijf heeft een historie van ruim 140 jaar en meer dan 19.000 medewerkers. HORNBACH is sinds 1997 actief in Nederland en heeft inmiddels veertien vestigingen in ons land. HORNBACH won in 2018 voor de dertiende keer de Retail Jaarprijs, in de categorie ‘Beste Bouwmarkt van Nederland’, en nam dit jaar ook de Webshop Award Bouwmarkten in ontvangst. Tevens is HORNBACH bij onafhankelijk onderzoek (waarderingsrapport DIY) van GfK al vier keer op rij uit de bus gekomen als best gewaardeerde bouwmarkt. De basis voor de succesvolle HORNBACH-formule zijn de vijf kernwaarden: laagsteprijsgarantie, deskundig advies, competente service, een enorm assortiment (van 120.000 artikelen) en grote voorraden (bij 50.000 artikelen).