Hornbach justdiggit

Kinderen ontwerpen eigen unieke schep

Kinderen op een leuke manier informeren over de bestaande klimaatverandering. Dat was het idee achter de kleurwedstrijd van Hornbach. Samen met Justdiggit organiseerden zij de maand van de klimaatverandering. Kinderen konden hun creatieve uitingen kwijt in een schep-kleurplaat. Van de twee mooiste kleurplaten werd een echte schep gemaakt. De gelukkige winnaars Daimon en Stacy uit Nieuwegein hebben hun schep vol trots in ontvangst genomen.

Justdiggit is een organisatie die klimaatverandering op een eenvoudige, effectieve manier bestrijdt. Hierbij staat de schep symbool. Een schep waarmee zij op verschillende droge plekken op aarde klimaatverandering tegengaat. Wanneer kinderen deze schep via een kleurplaat op een mooie manier versierden, konden ze hun eigen ontworpen schep verdienen. En dat heeft Hornbach geweten ook. Van de vele inzendingen werden de scheppen van Daimon van Otterlo en Stacy Terhaar als mooiste beoordeeld, waardoor zij binnenkort met hun ouders mee kunnen scheppen voor een beter klimaat. De schep werd overhandigd door kunstenares Juliette van Bavel. “Het is hartstikke leuk om eens iets te maken op basis van wat kinderen hebben bedacht. Ze kijken toch anders naar de wereld dan wij dat doen. Toch precies wat wij nodig hebben in onze strijd tegen klimaatverandering?”

Over Justdiggit
Justdiggit is een non-profitorganisatie die streeft naar het herstel van hele ecosystemen door het ondergronds brengen van regenwater en gebruik te maken van agrobosbouw en klimaatbestendige landbouw. Door het terugbrengen van de vegetatie koelt de planeet af, want hoe groener de aarde, hoe koeler de planeet. Daarnaast ontwikkelt Justdiggit positieve, internationale campagnes en educatieprogramma’s om een hele generatie te inspireren en activeren om klimaatverandering tegen te gaan.

vanhulzen•gummo•kicks
Tom Lebrechthausen
Telefoon:071 - 560 20 60 / 06 - 5430 5163
E-mail:hornbach@vhgk.nl
Het van oorsprong Duitse familiebedrijf is in 1877 opgericht en sindsdien uitgegroeid tot een onafhankelijke, internationale keten van projectbouwmarkten met tuincentra. In 1997 opende HORNBACH de eerste Nederlandse vestiging in Zaandam. Inmiddels is dit aantal vertienvoudigd en met succes. HORNBACH won al meerdere malen de prestigieuze Retail Jaarprijs in de categorie “Beste Bouwmarkt van Nederland”. De basis van de succesvolle formule HORNBACH zijn de vijf kernwaarden: laagsteprijsgarantie, een enorm assortiment, grote voorraden, deskundig advies en competente service. Elke dag, voor elke klant, voor elk project. Er is altijd iets te doen.