Hornbach newsroom Persportaal van Hornbach Nederland voor mediaprofessionals
hornbach_woonwereld_deco_modern

Hornbach schijnt licht op woontrends herfst en winter

Resultaten trendonderzoek onderscheiden vier woonwerelden

Wie de tijd rijp vindt het interieur klaar te maken voor de herfst en de winter, kan zich nu al laten inspireren door woontrends die Hornbach voor de komende twee seizoenen heeft gesignaleerd. De bouwmarktketen doet al jarenlang onderzoek naar woontrends voor de verschillende jaargetijden en selecteerde voor komende herfst en winter vier ‘woonwerelden’.

De vier ontluikende woontrends voor de donkere maanden van het jaar zijn ‘Electric Feeling’, ‘City Comfort’, ‘Deco Modern’ en ‘Nature Relax’. Ze zijn gesignaleerd door een trendteam van Hornbach. Hieronder de uitgangspunten van deze woontrends, om alvast in de sfeer te komen van de gezelligste tijd van het jaar.

Electric Feeling: kosmische energie voor jonge bewoners
Wonen als experiment, omgeven door stralende en sprankelende effecten. In een futuristisch design met neonachtige belichting. Want jonge mensen hebben zin in de toekomst. Ze leven, leren en feesten en willen een huis dat bruist van energie. Kamers waarin ze een glimp van de toekomst opvangen. Jonge mensen willen soms buiten zichzelf treden en denken groter dan de wereld zoals ze die kennen. Daarom beamt “Cosmic Blue” en “Midnight Black” hen naar verre planeten, de galaxy in. En “Hot Pink” en “Ruby Red” geven het huis een science fiction-sfeer.

City Comfort: rechtlijnig leven en wonen
Een stijl zonder franjes, rechtlijnig en duidelijk. Met woonruimtes die, net zoals het leven, goed geordend zijn. Met een zakelijke elegantie; dus geen ruches en strikken. Door de natuur geïnspireerde kleuren zoals Sandlewood, Ironstone en Fossil vormen een harmonieus geheel met krachtige blauwtinten, zoals Cyaan of Thunderstorm. Denk aan ultralichte bureaus van staal en glas. Enige tegenwicht wordt bij deze inrichting geboden door de zachte accenten in de decoratie zoals kussens, dekens en tapijten.

Deco Modern: glamour en warmte
Soft en Metallic vormen bij deze woonstijl een harmonieus geheel. Met meubels die het art deco-gevoel van de jaren ’20 en ’30 oproepen. Een sfeer waarin palmbladvormen en ovale basispatronen herinneren aan de mondaine woon- en levensstijl. Elegante vormen, kostbare materialen en sterke, zintuiglijke kleuren geven de ruimte een bijzonder glamour. Goud- en kopertinten stralen hierbij warmte uit. Ondertussen valt de zacht stimulerende nuance “Blush” op tussen rustige, vertroebelde kleuren, zoals “Rosewater” en “Daisy”.

Nature Relax: stijlvol opladen
Ecologie en design zijn voor elkaar bestemd. Dat bewijst deze woonstijl, die staat voor een bewust ecologische, maar ook esthetische levensstijl. Keuken, eet- en woonkamer zijn bij “Nature Relax” gezinsvriendelijke ruimtes, waar veel daglicht binnenvalt. Brede houten planken, natuurlijke materialen en een haard zorgen voor nog meer gezelligheid. Voor een plek die uitnodigt jezelf weer op te laden. Drie groentinten – een milde kaki, een zachte Ginkgo-tint en een krachtig kruidengroen – en zachte aardetinten maken de gemoedelijke sfeer. De warme, herfstachtige loof-tint “Autumn leaves” zet de puntjes op i.

Onderzoek naar woontrends

Uitgangspunt van Hornbach is dat er ondanks alle individuele woonstijlen altijd algemene trends en ‘woontypen’ worden afgeleid. Natuurlijk zijn de geselecteerde woonstijlen niet kenmerkend voor een bepaalde groep mensen, maar door jarenlang onderzoek sporen onze experts wel de belangrijkste trends op. Met als resultaat dat Hornbach voor elk half jaar vier ‘windrichtingen’ of ‘leefwerelden’ voor de inrichting kan presenteren. Hornbach doet al sinds 2006 onderzoek naar deze woontrends.

Hornbach Bouwmarkt Nederland
Maarten Post
Telefoon:030 - 266 98 98
E-mail:maarten.post@hornbach.com
vanhulzen•gummo•kicks
Tom Lebrechthausen
Telefoon:071 - 560 20 60 / 06 - 5430 5163
E-mail:hornbach@vhgk.nl
Over HORNBACH
HORNBACH is een onafhankelijke, internationale keten van projectbouwmarkten met tuincentra. Het familiebedrijf heeft een historie van ruim 140 jaar en meer dan 17.000 medewerkers. In Nederland bestaat HORNBACH nu twintig jaar en telt het inmiddels dertien vestigingen. HORNBACH won in 2016 voor de elfde keer de Retail Jaarprijs, in de categorie `Beste Bouwmarkt van Nederland’. Tevens is HORNBACH bij onafhankelijk onderzoek (waarderingsrapport DIY) van GfK al vier keer op rij uit de bus gekomen als best gewaardeerde bouwmarkt. De basis voor de succesvolle HORNBACH-formule zijn de vijf kernwaarden: laagsteprijsgarantie, deskundig advies, competente service, een enorm assortiment (van 120.000 artikelen) en grote voorraden (bij 50.000 artikelen).
Lees ook ...

Volg Hornbach:

Twitter
Social wall
Facebook
Social wall