HORNBACH newsroom Persportaal van HORNBACH Nederland voor mediaprofessionals
Lancering nieuwe campagne Hornbach

Lancering nieuwe campagne Hornbach

Commercial in teken van vrijheid in eigen huis

Nergens is de vrijheid zo groot als in je eigen huis. Nauwelijks last van regels en wetten. Lekker leven op je eigen manier: doen wat je wilt, wanneer je maar wilt. Een betere plek om te klussen bestaat niet. Jezelf helemaal laten gaan in je eigen bijzondere bouwproject. Want: Het is jouw project. Handen uit de mouwen en vol overgave doen waar jij zin in hebt.

Met de nieuwe campagne presenteert het reclamebureau HEIMAT een tegenhanger van de campagne uit het voorjaar. Was het in maart nog het vrijheidsgevoel dat men krijgt bij het beleven van de elementen, zo staat in de nieuwe campagne de vrijheid in eigen huis centraal. Een plek waar men zich wat betreft klussen nog helemaal kan laten gaan. Het is jouw project is dan ook een meer dan passende slogan.

De commercial
De afgelopen maanden heeft HEIMAT zich intensief beziggehouden met het thema persoonlijke vrijheid en dan met name de beperking hiervan. Een zeer relevant thema. Maatschappelijke regels en wetten krijgen immers steeds meer de overhand en maken ons huis tot de plek waar je nog helemaal jezelf kunt zijn. Zo is er in nauwe samenwerking met de Britse regisseur Ian Pons Jewell (productie Anorak, Berlijn) een prachtige commercial ontstaan, waarin de charismatische hoofdrolspeler tijdens het klussen te maken krijgt met diverse stemmingswisselingen. Arrogantie, waanzin, falen en triomf: alles komt voorbij. De spot wordt gedragen door een excentriek en krachtig betoog voor individuele vrijheid.

Over HORNBACH
HORNBACH is een onafhankelijke, internationale keten van projectbouwmarkten met tuincentra. Het familiebedrijf heeft een historie van ruim 139 jaar en meer dan 17.000 medewerkers. In Nederland bestaat HORNBACH nu negentien jaar en telt het inmiddels elf vestigingen. HORNBACH won in 2015 voor de tiende keer de Retail Jaarprijs, in de categorie ‘Beste Bouwmarkt van Nederland’. Tevens is HORNBACH bij onafhankelijk onderzoek (waarderingsrapport DIY) van GfK al vier keer op rij uit de bus gekomen als best gewaardeerde bouwmarkt. De basis voor de succesvolle HORNBACH-formule zijn de vijf kernwaarden: laagsteprijsgarantie, deskundig advies, competente service, een enorm assortiment (van 120.000 artikelen) en grote voorraden (bij 50.000 artikelen).

Facts campagne Hornbach `Het is jouw project’
Bureau: HEIMAT, Berlijn
Productie: Anorak, Berlijn
Regie: Ian Pons Jewel

 

 

Lees ook ...