DOENER 2

DOENER is uit. Editie nummer twee alweer. Een blad voor mensen die doen. Voor diegenen die van aanpakken weten. Een fris, nieuw magazine voor de klussende mens. Over creëren, bouwen, ontwikkelen. Hornbach gaat voor een andere benadering. Zoals vaker. Klussen belicht vanuit een hoogstaand, journalistiek perspectief dit keer.

Ongevraagd verrichten we een kleine verbouwing aan het overvolle medialandschap. We zijn doeners. Doeners die denken dat een smaakvol magazine over de scheppende mens prima past. Een blad ter stimulatie van het doen. Want bij Hornbach komen mensen die iets in beweging zetten. In alles materiaal zien als bouwsteen voor het nieuwe. Vandaar dit blad. Als bouwsteen voor het nieuwe. Voor hen.

Over het magazine
Voor de duidelijkheid: DOENER is géén sponsored magazine, maar een zelfstandige uitgave met Hornbach slechts als afzender. Omdat wij geloven in de kracht van inspirerende verhalen, in de aanstekelijkheid van projecten waar met moed, ziel en zaligheid aan is gewerkt. In DOENER staan dan ook geen advertenties, pr-teksten en andere vormen van zelfpromotie. Alleen maar spannende reportages, indrukwekkende fotoseries en fascinerende portretten, dus.

DOENER – voor 1 euro verkrijgbaar in alle vestigingen van Hornbach en in de webshop – biedt een platform aan wie de wereld als een avontuurlijke speelplaats ziet waar nog geklust kan worden. De verhalen gaan over doeners en het geluk dat zij ondervinden bij het klussen. Over een excentrieke cowboy die naar goud zoekt langs de rivieren van Europa. Hoe je een auto last. Jouw skateboards transformeren tot een elektrische gitaar? En met welke wilde kruiden smeer je eigenlijk kluswonden naar het verleden? Man 2.0 dient over alles wat te weten.

Ilse Mijnders
HORNBACH is een onafhankelijke, internationale keten van projectbouwmarkten met tuincentra. Het Duitse familiebedrijf heeft een historie van ruim 140 jaar en meer dan 19.000 medewerkers. HORNBACH is sinds 1997 actief in Nederland en heeft inmiddels veertien vestigingen in ons land. HORNBACH won in 2018 voor de dertiende keer de Retail Jaarprijs, in de categorie ‘Beste Bouwmarkt van Nederland’, en nam dit jaar ook de Webshop Award Bouwmarkten in ontvangst. Tevens is HORNBACH bij onafhankelijk onderzoek (waarderingsrapport DIY) van GfK al vier keer op rij uit de bus gekomen als best gewaardeerde bouwmarkt. De basis voor de succesvolle HORNBACH-formule zijn de vijf kernwaarden: laagsteprijsgarantie, deskundig advies, competente service, een enorm assortiment (van 120.000 artikelen) en grote voorraden (bij 50.000 artikelen).