DOENER 2

DOENER is uit. Editie nummer twee alweer. Een blad voor mensen die doen. Voor diegenen die van aanpakken weten. Een fris, nieuw magazine voor de klussende mens. Over creëren, bouwen, ontwikkelen. Hornbach gaat voor een andere benadering. Zoals vaker. Klussen belicht vanuit een hoogstaand, journalistiek perspectief dit keer.

Ongevraagd verrichten we een kleine verbouwing aan het overvolle medialandschap. We zijn doeners. Doeners die denken dat een smaakvol magazine over de scheppende mens prima past. Een blad ter stimulatie van het doen. Want bij Hornbach komen mensen die iets in beweging zetten. In alles materiaal zien als bouwsteen voor het nieuwe. Vandaar dit blad. Als bouwsteen voor het nieuwe. Voor hen.

Over het magazine
Voor de duidelijkheid: DOENER is géén sponsored magazine, maar een zelfstandige uitgave met Hornbach slechts als afzender. Omdat wij geloven in de kracht van inspirerende verhalen, in de aanstekelijkheid van projecten waar met moed, ziel en zaligheid aan is gewerkt. In DOENER staan dan ook geen advertenties, pr-teksten en andere vormen van zelfpromotie. Alleen maar spannende reportages, indrukwekkende fotoseries en fascinerende portretten, dus.

DOENER – voor 1 euro verkrijgbaar in alle vestigingen van Hornbach en in de webshop – biedt een platform aan wie de wereld als een avontuurlijke speelplaats ziet waar nog geklust kan worden. De verhalen gaan over doeners en het geluk dat zij ondervinden bij het klussen. Over een excentrieke cowboy die naar goud zoekt langs de rivieren van Europa. Hoe je een auto last. Jouw skateboards transformeren tot een elektrische gitaar? En met welke wilde kruiden smeer je eigenlijk kluswonden naar het verleden? Man 2.0 dient over alles wat te weten.

vanhulzen•gummo•kicks
Tom Lebrechthausen
Telefoon:071 - 560 20 60 / 06 - 5430 5163
E-mail:hornbach@vhgk.nl
Het van oorsprong Duitse familiebedrijf is in 1877 opgericht en sindsdien uitgegroeid tot een onafhankelijke, internationale keten van projectbouwmarkten met tuincentra. In 1997 opende HORNBACH de eerste Nederlandse vestiging in Zaandam. Inmiddels is dit aantal vertienvoudigd en met succes. HORNBACH won al meerdere malen de prestigieuze Retail Jaarprijs in de categorie “Beste Bouwmarkt van Nederland”. De basis van de succesvolle formule HORNBACH zijn de vijf kernwaarden: laagsteprijsgarantie, een enorm assortiment, grote voorraden, deskundig advies en competente service. Elke dag, voor elke klant, voor elk project. Er is altijd iets te doen.