Duurzaamheid bij Hornbach

Voor Hornbach betekent duurzaamheid: concrete maatregelen in zo veel mogelijk gebieden uitvoeren en van de verf tot de tuinsets duurzame producten aanbieden. Dit geldt ook voor eigen merken en producten die Hornbach op de markt brengt, bij hun productie is de hoogste prioriteit het duurzaam gebruik van hulpbronnen. Dit initiatief in duurzaamheid is een essentieel onderdeel van de bedrijfsfilosofie.

In maart 2011 gaf Hornbach al een duurzaam signaal af door alle maandfolders voortaan te drukken op FSC-gecertificeerd papier. Ook dit jaar zet Hornbach weer een stap in de ‘groene’ richting. Vanaf nu worden de folders groen verspreid, dit betekent dat de folders CO2 neutraal verspreid en thuis bezorgd worden.

De transportbranche is wereldwijd verantwoordelijk voor 18% van de totale CO2 uitstoot, de post-verspreiders zijn een belangrijke schakel in deze branche. Jaarlijks vervoeren zij miljoenen poststukken en pakketten en daarmee wordt het milieu belast. Dit geeft hen en daarmee ook Hornbach de verantwoordelijkheid om actief bij te dragen aan het terugdringen van de CO2 uitstoot.

Het belangrijkste is het besef dat iedereen iets kan doen. Iedereen kan individueel beslissen voor duurzame producten en duurzame praktijken!

vanhulzen•gummo•kicks
Tom Lebrechthausen
Telefoon:071 - 560 20 60 / 06 - 5430 5163
E-mail:hornbach@vhgk.nl
Het van oorsprong Duitse familiebedrijf is in 1877 opgericht en sindsdien uitgegroeid tot een onafhankelijke, internationale keten van projectbouwmarkten met tuincentra. In 1997 opende HORNBACH de eerste Nederlandse vestiging in Zaandam. Inmiddels is dit aantal vertienvoudigd en met succes. HORNBACH won al meerdere malen de prestigieuze Retail Jaarprijs in de categorie “Beste Bouwmarkt van Nederland”. De basis van de succesvolle formule HORNBACH zijn de vijf kernwaarden: laagsteprijsgarantie, een enorm assortiment, grote voorraden, deskundig advies en competente service. Elke dag, voor elke klant, voor elk project. Er is altijd iets te doen.